برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی عشایری درشهرستان مرزی اصلاندوز اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی عشایری در بخش بران شهرستان مرزی اصلاندوز خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی عشایری درشهرستان مرزی اصلاندوز اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جریان بازدید از جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری اردبیل در بخش بران شهرستان مرزی اصلاندوز ضمن قدردانی از استقبال پرشکوه مسئولان و مردم این شهرستان از جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران از یک فرهنگ غنی اسلامی ایرانی در سطح دنیا برخوردار است و جایگاه ویژه‌ و ممتاز دارد.

وی افزود: متاسفانه به مرور زمان این فرهنگ غنی اسلامی تحت تاثیر برخی مسائل و حاشیه ها قرار گرفته و رفته رفته کمرنگ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و فرهنگسازی‌ آداب و رسوم عشایر استان عنوان کرد و گفت: برای احیای این فرهنگ غنی اسلامی آموزش و پرورش عشایری اردبیل تحت نظر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این استان اقدام به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی کرده که خوشبختانه ۸ هزار نفر در مناطق ۸ گانه عشایری مشارکت داشته اند، که درجای خود بی نظیر است.

صفری ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و دانش آموزان شرکت کننده بخصوص مجموعه مدیریت آموزش و پرورش اصلاندوز در اجرای مطلوب این جشنواره، افزود: در مرحله استانی جشنواره بازی های بومی محلی در شهرستان اصلاندوز تعداد ۱۶۰ نفر برادر و خواهر شرکت کرده اند که با برگزاری و اجرای مسابقه در ۸ رشته تعداد ۲۰ نفر از منتخبین به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار