مدیرکل سلامت شهرداری تهران:

راه‌اندازی ۵ خانه امید برای کودکان طیف اتیسم

تهران (پانا) - مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت اداره کل سلامت به نمایندگی از شهرداری تهران متعهد به راه‌اندازی ۵ خانه امید در ۵ پهنه تهران برای ارایه خدمات مورد نیاز به افراد دارای اختلال طیف اتیسم است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۵ خانه امید برای کودکان طیف اتیسم

حمید صاحب در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز جامع خدمات رسانی به کودکان طیف اتیسم در منطقه ۲۲ که در برج میلاد تهران برگزار شد با بیان اینکه دو خانه امید اکنون به بهره برداری رسیده است و به افراد دارای این اختلال خدمات ارایه می کند افزود: تلاش می شود در کوتاهترین زمان ممکن در سه پهنه دیگر پایتخت این مراکز راه اندازی شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سلامتی هدف است و باید همه نهادها و سازمان ها در خدمت این هدف باشند. سلامتی یعنی حال خوب زندگی و شهرداری در مدیریت جدید توجه خود را از کالبد شهری به روح شهر تغییر داده است تا حال خوب زندگی را جاری کنند.

وی افزود: شهرداری مسول اداره شهر است و باید زیر ساخت های لازم را برای این کار فراهم کنیم و راه اندازی خانه های امید و آغاز اجرای طرح ساخت مرکز جامع خدمت به انجمن اتیسم از جمله این اقدامات است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: باید شهر از منظر اجتماعی مناسب سازی شود و برای خانواده ها بتولنند تجربه های خود را در میان بگذارند.

صاحب افزود: در مناطق تهران در سال گذشته چهارشنبه های معلولان را داشتیم و امسال در دست کم ۱۲۳ محله فضایی ایجاد می شود تا بچه‌ها بازی کنند و مادران بتوانند در محله ها از این فضا استفاده کنند و تبادل تجربه کنند.

وی بیان کرد: ما بازی را برای بچه های طیف اتیسم را بازی نمی دانیم و آن را درمان می دانیم و از این رو در هفته سلامت امسال ده ها برنامه برای بچه های این طیف برگزار شد. در خانه های امید خدمات گفتار درمانی، بازی درمانی، فرهنگی، آموزشی و .. ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار