ساخت مدرسه دارالفنون با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ازآغاز ساخت مدرسه دارالفنون با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مدرسه دارالفنون با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در اردبیل

در آستانه هفته معلم، کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در دیدار جمعی از فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: با تولید محتوا در پاسداشت هفته معلم از طریق فضای مجازی سعی می‌کنیم تا فعالیت‌های انجام شده را به روشنی تبیین و تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: در گرامیداشت هفته معلم در کنار تجلیل از معلمان و به صدا در آمدن زنگ سپاس، سعی خواهیم کرد تا با نشست‌های صمیمی با فرهنگیان پاسخگوی دغدغه‌های آنها و راهگشا در این مسیر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شبکه شاد ظرفیت خوبی را فراهم کرده تا ما بتوانیم نهضت تبیین و روشنگری را به درستی اجرا کرده و با تولید محتواهای غنی در مسیر پیشرفت و تعالی نسل آینده گام‌های جدی‌تری را برداریم.

صفری افزود: در گرامیداشت هفته معلم، فرهنگیان منتخب دیداری را با مقام معظم رهبری سپس رئیس جمهور انجام می‌دهند و در کنار آن قرار است سایر مسئولان نیز پای درد دل معلمان و فرهنگیان بنشینند.

وی غبارروبی از مزار شهدا و حضور در منزل معلمان پیشکسوت و قدردانی از زحمات آنها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در قالب طرح ملی «لاله‌های روشن» و سپاس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه اجرای برنامه‌هایی را در سطح استان شاهد بودیم که تاکنون ۷۰ درصد این برنامه‌ها به نتیجه رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۸ اردیبشهت اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را در استان اردبیل با سخنرانی میهمانان کشوری شاهد خواهیم بود و امیدواریم در همه مدارس استان، نواحی و مناطق پیش اجلاسیه‌ها و برگزاری یادواره‌های شهدا را شاهد باشیم.

صفری بیان کرد: با توجه به تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر بیان تذکر در جلوگیری از انحرافات و تقویت نظام ارشادی، انشاءنویسی و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری مورد توجه قرار گرفته و ۳۰۰ نفر دانش‌آموز منتخب در این زمینه تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: با تهیه داستان‌های کوتاه تربیتی از صاحبان ۲۶۰ اثر منتخب تجلیل شده و در مصلاها نیز راه‌اندازی میز خدمت را پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تمام معلمان استان شامل ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفتند و ۸۵ درصد رضایت معلمان را از اجرای این طرح شاهد هستیم.

صفری گفت: برای رفع دغدغه ۱۵ درصد باقی‌مانده میز تکریم رتبه‌بندی در مناطق و نواحی راه‌اندازی شده و امیدواریم به سرعت همه معلمان از مزایای این طرح منحصر به فرد استفاده کنند.

وی افزود: دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای آن در نظر گرفته و شایسته است چنین تلاش‌ها و زحمات را به خاطر برخی مسائل حاشیه‌ای، کم رنگ جلوه ندهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از حل مشکل مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس استان با همکاری اولیا و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به برپایی کلاس‌های حضوری خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۰ روز باقی‌مانده به امتحانات نهایی همه دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شده و تحصیل فراگیری را انجام می‌دهند.

صفری افزود: ساخت مدرسه دارالفنون در اردبیل با ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ شاهد بر برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی در سطح این استان باشیم.

وی گفت: با پیگیری و تلاش دولت سیزدهم شاهد راه‌اندازی ۴۰ چمن مصنوعی در مدارس بودیم و ۵۰ هزار متر مربع هم بر فضای ورزشی مدارس افزوده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه جذب کردیم و امیدواریم تا پایان سال مالی شاهد جذب منابع بیشتری در این بخش شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار