امام جمعه اردبیل:

تحول علمی ایران دشمنان را به هذیان‌گویی انداخته است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت تحول علمی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، دشمنان را به هذیان‌گویی و تلاش برای به بیراهه راندن این تحولات کشانده است.

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تحول علمی ایران دشمنان را به هذیان‌گویی انداخته است

در آستانه هفته معلم، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با جمعی از فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش استان اظهار کرد: نسل آینده ما باید با مقایسه دقیق دوران قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی به خوبی در جریان تحولات و پیشرفت‌های کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: زمانی عظمت این کشور و اقتدار آن تنه به تنه با سایر ابرقدرت‌های جهانی حتی به دیوار چین می‌رسید در حالی که در دوران شاهان و سلاطین بی‌لیاقت، کشور ایران تکه تکه شده و در هر دوره‌ای بخشی از آن به یغما رفته است.

امام جمعه اردبیل گفت: هر چند در دوره صفویه یکپارچگی این مرز و بوم را با تلاش مضاعف شاهد بودیم اما در دوران قاجار و پهلوی بخش عظیمی از این سرزمین به یغما رفته و ملت مظلوم تماشاگر اقدامات شاهان خائن و سلاطین بی‌لیاقت بودند.

عاملی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع تحولات و توسعه کشور را در ابعاد مختلف شاهد هستیم و همه این گنجینه عظیم پیشرفت‌ها را باید نسل آینده به درستی درک کرده و بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز دنیای غرب و شرق ملت ایران را در رسیدن به این پیشرفت‌ها تجلیل و تکریم می‌کنند و در نقطه مقابل حیله‌گری‌ها و توطئه‌های این نظام را شاهد هستیم که روز به روز در صدد نشان دادن ضعف‌ها، کاستی‌ها و افول علمی به رغم تحولات بی‌نظیر در این حوزه هستیم.

عاملی اضافه کرد: ملت ایران امروز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی، علمی و فناوری‌های جدید دست پیدا کرده و این سنگر هیچ وقت خالی نمی‌ماند بلکه شایسته است نسل نوجوان و جوان ما با احساس مسئولیت در این زمینه گام بردارند.

وی بیان کرد: هر چند برخی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سو مدیریت‌ها است اما تحریم‌های گسترده نظام غرب شرایط سختی را برای ایران اسلامی رقم زده در حالی که باید از این تله تنیده شده با عزت و افتخار خارج شویم.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این جنگ نابرابر دشمنان حتی با نهایت ناجوانمردی به کودکان و بیماران ما رحم نمی‌کنند و قطعاً چنین نظام‌های بی‌رحم در اروپا و آمریکا هیچ وقت نمی‌توانند خیرخواه ملت ایران باشند.

عاملی تصریح کرد: ما در این عرصه که در حساس‌ترین مقطع قرار گرفته‌ایم، به معلمان آگاه و روشن ضمیر نیاز داریم تا مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با علم‌آموزی نسل آینده تقویت کرده و به این مسیر قوت و استحکام بخشند.

وی اصلی‌ترین مطالبه امروز جامعه را از آموزش و پرورش تقویت بنیه علمی و ارتقای آن اعلام کرد و گفت: دشمن در ماجراجویی‌های اخیر به دنبال تعطیل کردن کلاس‌های درس بود تا به مسیر توسعه و پیشرفت علمی کشور ضربه وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ما نباید از قافله علم و پیشرفت‌های فناورانه دنیا عقب بمانیم بلکه بهتر است با دستیابی به حلقه‌های مؤثر علم در مسیر پیشرفت کشور گام‌های مؤثری را برداریم.

عاملی دومین مطالبه از نظام تعلیم و تربیت را تقویت بنیه اخلاقی و آراستگی ادب نسل آینده اعلام کرد و ادامه داد: در کنار پدران و مادران، باید معلمان نیز با دلسوزی تمام مبانی اخلاقی و معرفتی را به نسل آینده منتقل کنند.

وی داشتن بصیرت سیاسی را سومین مطالبه از نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سن ۱۸ سالگی انعقاد هویت نسل نوجوان عملیاتی می‌شود و در این مقطع حساس باید معلمان در شکل‌گیری اذهان دانش‌آموزان و تربیت و تعالی آنها نقش‌آفرینی اصلی و الگودهی مناسب را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه اردبیل ضرورت توجه بیشتر به مسائل تربیتی و فرهنگی را با اصلاح ساختار فکری و اعتقادی درست و منطقی دانش‌آموزان یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دور از انحرافی که دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد می‌کند، باید نسل بعدی انقلاب را با مبانی ارزشی، دینی و اعتقادی بیشتر آشنا کرده و آنها را با این مسائل مأنوس کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار