هدایت ۴۱ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی به هنرستان‌ها

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از هدایت ۴۱ درصدی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم این استان به هنرستان‌ها خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت ۴۱ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی به هنرستان‌ها

در آستانه هفته معلم، کلام‌اله صفری، مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران واصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با هفته معلم اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این استان ۱۸ اردیبهشت ماه در اردبیل برگزار می‌شود تا معلمان و دانش‌آموزان عزیز تجدید بیعتی با این شهدای والامقام داشته باشند.

وی به تشکیل وفعالیت ۲۴ کارگروه در قالب کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اشاره کرد و گفت: یکی از این کارگروه‌ها مربوط به آموزش و پرورش است که با برگزاری یادواره‌های شهدادر مناطق ونواحی این استان با محوریت «شهدای دانش‌آموز و فرهنگی» سعی شده تا در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با حضور مسئولان استانی وکشوری درمرکز این استان برگزارشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به سنگرسازان عرصه تعلیم و تربیت،تصریح کرد: این روز به نام «سالروز شهادت استادشهید مرتضی مطهری (ره) » نامگذاری شده که این شهید بزگوار از فلاسفه و چهره‌های برجسته جهان تشیع بوده و توانسته جریان‌های علمی و پژوهشی، عرفانی و معنوی قبل از انقلاب و اوایل انقلاب را به درستی هدایت کند.

صفری از شهیدمطهری به عنوان متفکر قرن و چهره مورد وثوق بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این شخصیت وارسته در ادب و اخلاق کم‌نظیر بوده و حتی مورد وثوق مرحوم علامه طباطبایی (ره) نیز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید مطهری توانست با علم و تدوین والا جلوی انحراف را در جامعه اسلامی گرفته و با آثار ارزشمند خود فضای معنوی خاصی را در جامعه رقم بزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: معلمان به نامگذاری این روز به یاد استاد شهید مرتضی مطهری افتخار می‌کنند و بر این باورند که باید معلمان وارسته جامعه راه چنین شخصیت‌هایی را به شایستگی طی کنند.

صفری از معلم به عنوان کلید تحول در جامعه یاد گفت: قطعاً در هفته معلم سعی خواهد شد تا از مقام شامخ معلمان تجلیل و تکریم شده و شایستگی‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ۱۱ اردیبهشت دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل انجام و از معلمان نمونه مدارس، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در کنار معلمان نمونه، در محضر مقام معظم رهبری بوده و عصر این روزنیز معلمان با رئیس جمهور دیدار عمومی خواهند داشت.

صفری همچنین از نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در ۱۳ اردیبهشت در مدارس استان خبر داد و گفت: در این هفته به منظور قدردانی از زحمات ارزشمند معلمان برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تربیتی و مسابقات کتابخوانی متعدد برگزارخواهد شد.

وی گفت: برخی از معلمان با ابتکار و خلاقیت خود در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی خوش درخشیدند که در قالب جشنواره «معلم خلاق» از آنها تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان یادواره‌های شهدا در حال برگزاری است که تاکنون این یادواره در یک‌هزار و ۸۰۰ مدرسه برگزار شده و تا آخر خردادماه نیز این برنامه در مابقی مدارس اجرا خواهد شد.

صفری خاطرنشان کرد: در این هفته با برپایی میزهای مشاوره و راهنمایی در خدمت دانش‌آموزان برای هدایت آنها به سمت هنرستان‌ها خواهیم بود و در کنار آن برای کنکور سراسری نیز مشاوره‌هایی ارائه خواهد شد.

وی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و ارائه میز خدمت در مصلاهای شهرهای مختلف را در ۱۵ اردیبهشت ماه یادآور شد و افزود: در سایه هدایت شایسته دانش‌آموزان به هنرستان‌ها، در حال حاضر ۴۱ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های این استان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در یک سال گذشته ۲ درصد به توسعه متوازن رشته‌های هنرستانی افزوده‌ایم و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای توسعه هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

صفری ادامه داد: در قالب قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» در مناطق محروم به دنبال محرومیت‌زدایی هستیم و با همکاری ستاد اجرایی امام خمینی(ره) و بنیاد علوی طرح‌های مختلف در حال اجرا است.

وی همچنین از برچیده شدن مدارس کانکسی و سنگی تا سال ۱۴۰۴ در سطح این استان خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۲ قرار است مدارس سنگی و کانکسی با دانش‌آموزان بالای ۱۰ نفر برچیده شده و تا سال ۱۴۰۴ این کار در همه مناطق استان به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: اردوگاه مقدس اردبیلی نیز در حال تجهیز و تعمیر است تا شرایط مطلوبی را به منظور میزبانی از معلمان و خانواده‌های آنها در فصل تابستان شاهد باشیم.

محمود مشکی،معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان هم در خصوص اهم برنامه ها وفعالیتهای این معاونت بویژه هدایت تحصیلی دانش آموزان شاغل به تحصیل در کلاسهای نهم دوره اول متوسطه، نحوه برگزاری آزمون نهایی کلاسهای دوازدهم و استفاده از ظرفیت شبکه سبلان صدا وسیمای مرکزاردبیل بمنظور تدریس دروس تخصصی توسط سرگروههای درسی ودبیران فعال برای دانش آموزان به تفصیل سخن گفت.

وی همچنین از ایجادرشته محیط بانی با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست در این استان خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار