فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد:

ضرورت همت مسئولان و رعایت مردم جهت جلوگیری از برگشت وضعیت قرمز کرونا در شهرستان دماوند

رودهن(پانا) - فرماندار شهرستان دماوند جلوگیری از برگشت وضعیت قرمز در سطح شهرستان را نیازمند همت و مشارکت جمعی مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان و اقشار مردم دانست که به صورت جدی و متعهدانه باید اجرایی شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همت مسئولان و رعایت مردم جهت جلوگیری از برگشت وضعیت قرمز کرونا در شهرستان دماوند

رضا طاهرخانی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان‌ دماوند که با حضور کلیه اعضای ستاد در سطح و بخش‌های مختلف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای کنترل کرونا باید در سطح شهرستان تمهیدات خاصی را به عنوان یک دستورالعمل در دماوند در نظر بگیریم و رعایت این دستورالعمل برای همه الزامی است،در حفظ سلامت شهروندان همه باید همراهی لازم را داشته باشند که می‌طلبد این مهم بین دستگاه‌های اداری و همشهریان در سطح شهرستان برقرار شود.

وی افزود: وضعیت نارنجی کرونایی که شهرستان در آن قرار دارد مهم است و نباید اجازه دهیم که وضعیت حاد‌تر و این شهرستان قرمز اعلام شود، تا زمانی که در وضعیت نارنجی هستیم در تمامی جلسات ادارات حتما باید حضور با ماسک باشد و کسی بدون ماسک در جلسه حاضر نشود.

طاهرخانی تصریح کرد: در مدارس نیز هماهنگی‌های لازم توسط بهداشت و درمان در آموزش و پرورش دماوند و رودهن انجام شود و آموزش‌های لازم را در مدارس بابد صورت گیرد،همچنین توصیه اکید باید شود که دانش آموزان و دبیران در وضعیت نارنجی حتما از ماسک استفاده کنند.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: مدیران ادارات نیز به همکاران خود توصیه کنند که از ماسک استفاده شود و در ورودی انتظامات شهرداری‌ها و ادارات شلوغ ماسک وجود داشته باشد و به مراجعه کنند نیز توصیه شود که از ماسک استفاده کند، در مراسماتی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود حتما باید از ماسک استفاده شود و حتی‌المقدور مراسمات در فضای باز برگزار و توصیه‌های بهداشتی رعایت شوند.

وی در ادامه مطرح کرد: در شب‌های قدر نیز که شاهد اجتماعات خواهیم بود با ائمه جماعات هماهنگی شده و رعایت نکات بهداشتی به حضار توصیه شود، اگر کسی ماسک همراه نداشت بین مردم ماسک توزیع شود تا مشکلی در مراسمات مذهبی ایجاد نشود باید در نظر داشته باشیم که شهرستان دماوند از حیث شیوع کرونا در وضعیت نارنجی است.

حمید دانش‌آموز معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست نیز اظهار کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت متاسفانه شاهد بازگشت رنگبندی‌های کرونایی هستیم و شهرستان دماوند از این حیث وضعیت نارنجی به خود گرفته است، در تلاش هستیم بتوانیم تمهیدات لازم را اتخاذ و بیماری را کنترل کنیم، در فصل بهار و تابستان احتمال حضور بیشتر گردشگران وجود دارد لذا ضرورت دارد که همه از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.

دانش‌آموز تصریح کرد: طی دو سال گذشته در تعطیلات نوروز به علت شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای اسکان مسافران وجود داشت اما امسال شهرستان دماوند به لحاظ اسکان و نیز ارائه خدمات به مسافران نوروزی مجددا رتبه اول را در استان تهران کسب کرده است.

خبرنگار: مهدیس هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار