بارش باران در غرب کشور

تهران (پانا) - کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد استان‌های غرب کشور شاهد بارش به شکل برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید خواهند بود و در مناطق مستعد دیگر بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران در غرب کشور

کبری رفیعی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از شمال غرب و غرب سواحل خزر بارش باران رخ می‌دهد. همچنین فردا جمعه سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب و استان‌های ساحلی خزر فعال خواهد بود.

رفیعی افزود: استان‌هایی که در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع شده‌اند بارش به شکل برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی را دارند و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه در شمال غرب‌، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند.

همچنین روز یکشنبه مناطقی از شمال غرب و شمال شرق و استان های ساحلی خزر بارش های پراکنده ادامه دارد و اما کاهش دمای محسوس، روزهای شنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل متصور است.

این کاهش دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌هاب جنوبی البرز و برخی از استان‌های مرکزی کشور کاهش دما بین ۵ تا ۹ درجه خواهد بود.

به گفته رفیعی در شمال شرق و شرق کشور نیز کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه رخ می‌دهد.

وی به وزش باد شدید اشاره و تشریح کرد: امروز در غرب و شمال غرب کشور و روز جمعه در شمال غرب و بخش‌های مرکزی و استان های دامنه جنوبی البرز وزش باد شدید است که در مناطق مستعد، سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر امروز تا روز شنبه آب‌های دریای خزر و از اوخر وقت روز جمعه تا دوشنبه آب‌های خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: تهران امروز آسمان صاف است گاهی با وزش باد همراه است، همچنین بیشینه دمای پایتخت به ۲۳ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار