نتانیاهو تصویب اصلاحات قضایی را به تعویق انداخت

تهران (پانا) - نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی خطاب به معترضان تاکید کرد که دست از اصلاحات قضایی نخواهد کشید اما فعلا تصویب آن را به تعویق می اندازد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نتانیاهو تصویب اصلاحات قضایی را به تعویق انداخت

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تأکید بر خطر نزاع داخلی در اسرائیل از تعلیق روند تصویب قوانین مربوط به تعدیل قضائی خبر داد.

او گفت: به دلیل احساس مسئولیت و تمایل به جلوگیری از تفرقه تصمیم گرفتم روند تصویب اصلاحات قضایی را متوقف کنم تا به یک اجماع گسترده درباره آن دست یابیم.

نتانیاهو افزود: تصمیم گرفتم رای گیری در شور دوم و سوم درباره پیش نویس قانونی که شامل کنترل دولت بر کمیته انتصاب قضایی است را در دور فعلی کنست (پارلمان)که دوم آوریل به پایان می رسد به تعویق بیندازم.

وی گفت: یک اقلیت افراطی در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه میان اسراییلی هاست و من حاضر نیستم اسراییلی ها را به چند بخش تقسیم کنم و اسراییل اکنون در یک دو راهی خطرناک قرار دارد و بحران کنونی ایجاب می‌کند که همگی مسئولانه عمل کنند..

او افزود که اسرائیل در مسیر نزاع داخلی قرار گرفته و هرگز اجازه جنگ داخلی را نخواهد داد.

نتانیاهو در ادامه جناح اپوزیسیون را به گفتگو دعوت و تاکید کرد: دست من برای گفتگو درباره طرح اصلاحات قضایی به سمت تمامی طرف ها دراز است.

وی ادامه داد که اسرائیل بدون ارتش وجود نخواهد داشت و تحمل نافرمانی در ارتش ممکن نیست.

وی تأکید کرد که تصمیم به تعلیق روند تصویب تعدیلات قضائی گرفته و افزود که بر تصویب این تعدیلات پافشاری می‌کند اما آن را فعلا به تعلیق درآورده است.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز گفت: زمان شروع گفت‌وگوی جدی برای کاهش تنش فرا رسیده است و من از همه می‌خواهم که مسئولیت خود را نشان دهند.

حزب قدرت یهود گفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، توافق کردند که تصویب اصلاحات قضایی بحث برانگیز به جلسه تابستانی کنست موکول شود.

به گزارش «الجزیره» بن گویر اعلام کرد که با پیشنهاد تعویق تعدیل قانون دستگاه قضائی به دوره بعدی کنست موافقت کرده است و در ازای آن از نتانیاهو تعهد گرفته که نیروهای گارد ملی تشکیل شوند.

همزمان رئیس اتحادیه کارگران اسرائیل از تعلیق اعتصابات گسترده خبر داد. فرودگاه بن گوریون تل‌آویو نیز خبر داد که پروازها در این فرودگاه از سر گرفته می‌شود.

ده‌ها هزار اسرائیلی امروز در مقابل مقر کنست (پارلمان) در اعتراض به اصلاحات قضایی پیشنهادی تجمع کردند. همچنین دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ تل آویو،‌ بنادر، اتحادیه‌های پزشکان، وکلا و کارگران، پژشکان رژیم صهیونیستی نیز به اعتصاب‌ها علیه طرح اصلاحات قضایی ملحق شدند. پروازها از مقصد تل آویو و فرودگاه بن گوریون متوقف شد و کانون وکلای دادستانی کل اسرائیل هم پیوستن خود را به اعتصاب عمومی اعلام کرد. بندر حیفا و بندر اشدود پس از ملحق شدن کارگران به اعتصاب تعطیل شده‌اند. اتحادیه کارکنان سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای از دیپلمات‌های این رژیم خواست تا به اعتصابات سراسری بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار