دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنم بازسازی معنوی همگان است

اسلامشهر(پانا)-دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر، ماه پربرکت رمضان را از فرصت‌های بزرگ خودسازی دانست و گفت خداوند در ماه مبارک رمضان به بندگان خویش فرصت می‌دهد تا به بازسازی معنوی خود بپردازند گ.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنم بازسازی معنوی همگان است

ماه مبارک رمضان، فرصتی بزرگ برای بندگان خداوند است که در کنار گرفتن روزه و رعایت آداب این ماه، خواندن همراه با درک عمیق کتاب الهی قرآن‌کریم را هم داشته باشند.

فرشته سیفی، دبیر قرآن و محقق دینی آموزش و پرورش اسلامشهر، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:« رمضان نهمین‌ماه سال قمری می‌باشد که در این‌ماه روزه بر مسلمانان واجب شده‌است. در قرآن‌کریم و در آیۀ ۱۸۵ سورۀ بقره ازنزول قرآن در ماه رمضان سخن گفنه شده و همچنین سورۀ قدر هم نزول قرآن را در شب قدر می‌داند.»

وی با اشاره به اینکه یکی از واجبات ماه رمضان روزه است،افزود:« خداوند در این ماه به بندگان خویش فرصت می‌دهد تا به بازسازی معنوی خود بپردازند و یکی از احکام الهی و دستورات این ماه روزه است. روزه بر تمام افراد در صورتی که مشکلی از لحاظ سلامتی و تندرستی نداشته باشند، واجب است و این ماه پر برکت از فرصت‌های بزرگ خودسازی است.»

سیفی در زمینه آداب ماه رمضان گفت:« قرآن‌کریم، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی توصیه می‌کنند در ماه مبارک رمضان فرد مسلمان تمام کینه‌ها و کدورت‌های در دل خویش را زدوده و با خداوند خود پیمان بسته و با بندگان خدا به شایستگی رفتار کند. »

این محقق دینی تصریح کرد:« پس از اتمام این ماه، می‌بایست روحیه‌ای شاد، همراه با آرامش و معنوی در فرد شکل گیرد در این ماه رحمت الهی به بندگان خدا تعلق خواهدگرفت.خداوند نه تنها در ماه رمضان بلکه به طور کلی از بندگان خود می‌خواهد، در سایر لحظه‌های زندگی نیز از صفات الهی بهره‌مند شوند.»

دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد:« فرد مسلمان هنگامی که در برابر گرسنگی و تشنگی ماه مبارک رمضان صبوری به خرج می‌دهد،در برابر باقی امور زندگی و نیازهای دنیوی هم استقامت خواهدکرد، بر احساسات خود تسلط پیدا کرده و آنها را کنترل می‌کند و در نهایت در مقابله با مشکلات زندگی نیز مقاوم می‌شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار