رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:‌

تلاش اتاق اصناف برای جلوگیری از پراکندگی برگزاری نمایشگاه‌ها

تهران (پانا) – رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد اتاق اصناف در تلاش است برگزاری نمایشگاه‌ها از این پراکندگی خارج شود و هیچ نمایشگاهی بدون مجوز و نظارت اتاق اصناف برگزار نشود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش اتاق اصناف برای جلوگیری از پراکندگی برگزاری نمایشگاه‌ها

علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران درباره برگزاری نمایشگاه‌ بهاره، اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ آخرین نمایشگاه تحت نظارت اتاق اصناف تهران برگزار شد. در این چند سال به علت کرونا و تردیدهایی که نسبت به کارکرد نمایشگاه وجود داشت برگزار نشد. همچنین عقب‌نشینی اتاق اصناف باعث شد برخی سازمان‌هایی که تخصصی در این زمینه ندارند، مثل وزارت ارشاد و سازمان میادین میوه تره و بار اقدام به برگزاری نمایشگاه کنند. این در حالی است که اتاق اصناف مسئول تنظیم بازار و محل صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه است.

تویزب از استقبال عمومی نمایشگاه بهاره اتاق اصناف واقع در پارک ارم خبر داد و گفت: در طی ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه بهاره، ۱۵۰ هزار تراکنش به ارزش ۳۰ میلیارد تومان انجام شده که نشان از استقبال مناسب از این نمایشگاه و گردش مالی مناسب برای آن دسته از شرکت‌کنندگانی دارد که غالبا تولیدکننده بوده و با برگزاری نمایشگاه فرصت حضور و عرضه مستقیم کالای خود را در نمایشگاه به دست آورده‌اند. این در حالی است که فروش تولیدکنندگان به عرضه‌کنندگان کالا معمولا به صورت اقساط و چکی و حتی تا شش ماهه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:این تنها نمایشگاهی است که اتاق اصناف مستقیم ان را برگزار کرد و ۸۰ درصد غرفه ها به طور مستقیم در اختیار تولید کننده ها قرار گرفت تا کالای خود را بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانند ضمن اینکه بازرسی اتاق به طور مثتمر بر کیفیت و قیمت ها نظارت داشت.

توسطی با انتقاد از برگزاری سایر نمایشگاه ها گفت: قانون صراحت دارد که مسئول تنظیم بازار اصناف است اما امروز می بینیم شهرداری وزارت ارشاد و برخی مراکز دیگر خودشان نمایشگاه عرضه کالا برگزار می کنند که هدف آنها فقط در راستای منافع فردی است. اینه اگر کسی کار خود را درست انجام داد یا به هر بهانه ای خواستند آن فرد را تشویق کنند صحیح نیست که به اتاق اصناف فشار وارد کنند تا مجوز برگزاری نمایشگاه بهاره را برای آن شخص صادر کند.

وی تصریح کرد:متاسفانه در طی ۳ سال گذشته که اتاق اصناف کمرنگ بود برخی سعی کردند از این خلا استفاده کنند ولی ما با مکاتباتی که با نهادهای امنیتی و نظارتی آغاز کردیم جلو این سو استفاده ها را خواهیم گرفت و به طور حتم از سال آینده چنین اتافاقاتی رخ نخواهد داد.

وی افزود: مسئله دوم دست فروش‌ها هستند. اینکه گفته می‌شود دستفروش‌ها همان مغازه‌داران هستند که محصولات خود را جلوی مغازه عرضه می‌کنند در همه موارد صادق نیست. بخشی از آن‌ها تولیدکنندگانی هستند که به مراکز فروش در خیابان‌های اصلی دسترسی ندارند و یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه بهاره امسال کمک به همین تولید کنندگان و رساندن بدون واسطه آنها به مصرف کنندگان بود.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: اتاق اصناف در تلاش است برگزاری نمایشگاه‌ها از این پراکندگی خارج شود و هیچ نمایشگاهی بدون مجوز و نظارت اتاق اصناف برگزار نشود.

توسطی در مورد قیمت بالای میوه در شب عید اظهار کرد: رصد قیمت‌های میوه در مناطق مختلف تهران از سوی اتاق اصناف نشان می‌دهد روز گذشته میانگین قیمت سیب قرمز درجه یک ۴۳ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۸ هزار تومان، پرتقال جنوب ۵۵ هزار تومان، نارنگی ایرانی ۲۵ هزار تومان، هندوانه ۱۴ هزار تومان بود.

وی همچنین درباره افزایش حقوق و دستمزد، اظهار کرد: من موافق افزایش حقوق هستم. چرا که جامعه حقوق بگیر از شرایط عقب مانده است. اینکه دولت‌ها خودشان را فربه می‌کنند، نباید بخش دیگری تاوان آن را بدهد. همچنین باید شانیت افراد حفظ شود.

توسطی درباره افت تقاضا در بازار شب عید، اظهار کرد: وقتی قدرت خرید مردم پایین می‌آید، افت تقاضا طبیعی است. چون قدرت خرید مردم کم شده، مراجعه به بازار هم کمتر شده و مسئولان اقتصادی باید با تدبیر بیشتری عمل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار