معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره آموزش و پرورش خبر داد:

توانمندسازی مشاوران سراسر کشور در زمینه آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش آموزان

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره آموزش و پرورش از توانمندسازی مشاوران سراسر کشور در زمینه آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مشاوران سراسر کشور در زمینه آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، طاهره فضائلی معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره آموزش و پرورش، عنوان کرد: آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان، یکی از مهمترین مسائلی است که موجبات موفقیت و دستیابی به مسیر تحصیلی - شغلی برنامه‌ریزی شده برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند. از این رو آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان در تمامی مقاطع و دوره های تحصیلی، یکی از مهمترین وظایف مشاوران مدارس است. آموزش شیوه‌های نوین مطالعه، سبک‌های یادگیری، روش‌های برنامه‌ریزی فردی، روش‌های یادداشت برداری، افزایش تمرکز و روش‌های برنامه‌ریزی درسی، مهارت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل است. توانمندسازی و رشد مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان توسط مشاوران مدارس، یکی از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه مشاوره است.

فضائلی افزود: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در معاونت برنامه‌ریزی امور مشاوره خوشبختانه ۱۱ فیلم آموزشی با موضوعات آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و همچنین کتابچه راهنمای مشاوران مدارس در زمینه آموزش این مهارت‌ها، توسط اساتید مجرب و متخصص در این حوزه ضبط و در اختیار تمامی مشاوران مدارس قرار گرفت.

وی افزود: هدف ما این است که مشاوران مدارس در ایام تعطیلات عید نوروز با مطالعه کتابچه راهنما و همچنین بررسی فیلم‌های آموزشی، توانمند شده و پس از تعطیلات نوروز، مهارت‌های تحصیلی را به تمامی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش دهند. توانمندسازی تحصیلی و آموزش مهارت‌های یادگیری به دانش آموزان، سهم مهمی در شکل‌گیری هویت تحصیلی - شغلی و برنامه‌ریزی آینده آنان ایفا می‌کند.

فضائلی درباره اهمیت رشد مهارت‌های تحصیلی عنوان کرد: امروزه با تغییراتی که در روند برگزاری کنکور سراسری شکل گرفته، بخش قابل توجهی از امتیاز نهایی دانش‌آموزان برای پذیرفته شدن در دانشگاه، از عملکرد تحصیلی آنان در دوران تحصیل حاصل می‌شود. لذا نگاه فرآیندی به یادگیری و برنامه‌ریزی برای رشد مستمر دانش‌آموزان باید در دستور کار تمامی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته و توجه به رشد دانش‌آموزان در ابعاد مختلف می‌تواند ما را به اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نزدیک کند.

معاون برنامه‌ریزی امور مشاوره افزود: مشاوران مدارس نقش مهمی در رشد مهارت‌های تحصیلی دانش آموزان دارند و آموزش تکنیک‌ها و روش‌های مطالعه موثر به همراه آموزش تشخیص سبک‌ها و کانال‌های یادگیری و آموزش روش‌های نوین مطالعه، می‌تواند دانش‌آموزان را در مسیر موفقیت قرار داده و آنان را در رسیدن به اهدافشان یاری دهد.

وی در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو به تمامی همکاران به خصوص همکاران شاغل در حوزه مشاوره سراسر کشور، درباره آموزش مهارت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان توسط مشاوران مدارس ابراز امیدواری و از زحمات تمامی مشاوران مدارس تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار