در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

اجرای 530 پایش محیط زیستی و پلمب 12 واحد آلاینده در اسلامشهر

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر عملکرد این مرکز را در سال 1401 تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 530 پایش محیط زیستی و پلمب 12 واحد آلاینده در اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، حمیده خدنگی با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد محیط زیستی واحدهای تولیدی - صنعتی و خدماتی تصریح کرد: در طول سال 1401 تعداد 530 مورد پایش محیط زیستی از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی صورت پذیرفت که این امر منجر به صدور 244 مورد اخطاریه قانونی برای واحدهای آلاینده شد.

وی افزود: در همین راستا، برخی از این واحدهای پایش شده نیز به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی به مراجع قضایی ارجاع و مسئولان واحدهای متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند .

خدنگی با اشاره به اینکه طی این مدت 12 واحد آلاینده پلمب شدند که اکثر این پلمب ها در شرایط اضطرار آلودگی هوا و به دلیل عدم رعایت مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان صورت پذیرفته است، اظهار داشت: همچنین 12 واحد غیر مجاز نیز به دلیل ایجاد آلایندگی و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی، پس از پیگیری کارشناسان اداره و اقدامات قضایی صورت گرفته، جمع آوری شدند.

نمونه‌برداری دوره‌ای و سنجش میکروبی و شیمیایی چاه‌های آب شرب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، کارشناسان این اداره با همکاری اداره آبفای شهرستان از بیش از 15 حلقه چاه آب شرب شهرستان اسلامشهر در دو بخش میکروبی و شیمیایی نمونه برداری کردند، اظهار داشت: نمونه ها برای آنالیز به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد.

خدنگی افزود: شناسایی منابع و مراکزی که به نوعی باعث ایجاد اثرات منفی در کیفیت آب چاههای شرب می شوند، بصورت فصلی در دستور کار این اداره قرار دارد .

اعلام جرم علیه 11 واحد متخلف و آلاینده محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در خصوص پیگیری های حقوقی این اداره در سال 1401 گفت: در سال 1401 بیش از 90 مورد پیگیری حقوقی صورت پذیرفته که حاصل آن صدور 29 رای دادگاه ، 11 مورد اعلام جرم و پرداخت بیش از 17 میلیون جریمه نقدی توسط محکومان است.

خدنگی در ادامه به بررسی شکایات مردمی و رسیدگی به مشکلات شهروندان در سال 1401 اشاره داشت و افزود: در طی این مدت بیش از 49 مورد شکایت به اداره محیط زیست اسلامشهر واصل شده که برخی از این شکایات به صورت حضوری و برخی نیز در سامانه 1540 به ثبت رسیده است .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به مشکلات شهروندان و رفع معضلات محیط زیستی از وظایف ذاتی این اداره است، کارشناسان موظف هستند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی شکایات و رفع مشکلات محیط زیستی شهروندان اقدام کنند.

انتقال و امحاء پسماندهای ویژه از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شهرستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه نظارت بر بارگیری صحیح و انتقال پسماندهای ویژه حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی توسط کارشناسان اداره صورت می گیرد، افزود: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماندها مصوب سال 1383، مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولید کنندگان پسماند است و با توجه به راه اندازی سامانه جامع محیط زیست انسانی کشور، کلیه نقل و انتقالات پسماند به استناد ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و معدنی مصوب شورایعالی حفاظت محیط زیست، پس از ثبت در سامانه و بررسی میزان و نوع پسماندها با نظارت ادارات حفاظت محیط زیست مبداء و مقصد منتقل و در مراکز مجاز امحاء می شوند.

خدنگی اظهار کرد: در خصوص انتقال و امحاء پسماندهای ویژه در سال 1401 می توان به نظارت بر بارگیری 15000 لیتر روغن های ضایعاتی فرآیندی یک واحد شیمیایی فعال در زمینه تولید رنگ و روغن جلا ، 52500 کیلوگرم پسماند ویژه مراکز خدماتی اسلامشهر شامل پسماندهای دارویی و شیمیایی واحدهای بیمارستانی و انبارهای نگهداری و پخش دارو و همچنین 26880 کیلوگرم پسماند ویژه متعلق به یک شرکت تولید خودرو اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار