ممنوعیت عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا در آب‌های جنوبی کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج گاهی تا ۳ متر در آب‌های جنوبی کشور از روز سه‌شنبه را اعلام و بر ممنوعیت عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت عملیات تفریحی به ویژه غواصی و شنا در آب‌های جنوبی کشور

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی سامانه وزش باد نسبتا شدید حداکثر سرعت ۴۰ نات از صبح سه‌شنبه تا ظهر جمعه موجب مواج شدن آب‌های جنوبی کشور می‌شود.

روز سه شنبه این سامانه در منطقه ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، در استان‌های بوشهر و هرمزگان و تنگه هرمز با افزایش سرعت باد تا ۳۰ نات و ارتفاع امواج تا ۲ متر در خلیج فارس(استان بوشهر و هرمزگان) و تا ۳ متر در تنگه هرمز همراه است.

روز چهارشنبه و پنج شنبه افزایش سرعت باد تا ۳۰ نات و ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در خلیج فارس(استان بوشهر و هرمزگان)، تا ۲ متر در تنگه هرمز و تا ۳ متر در دریای عمان رخ می‌دهد و روز پنج‌شنبه منطقه ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، در استانهای بوشهر و هرمزگان و تنگه هرمز و منطقه ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد تفزایش سرعت باد تا 30 نات و ارتفاع امواج تا 1/5 متر در خلیج فارس(استان بوشهر و هرمزگان)، تا 2 متر در تنگه هرمز و تا 3 متر در دریای عمان خواهند بود.

روز جمعه افزایش سرعت باد تا ۳۰ نات و ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در خلیج فارس(استان بوشهر و هرمزگان) و تا ۲ متر در تنگه هرمز و دریای عمان منطقه ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان را درگیر خواهد کرد.

اثر مخاطره این سامانه آسیب به شناورهای سبک و نیمه سنگین، صیادی و تفریحی، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، آسیب به تاسیسات ساحلی و اختلال در ترددهای دریایی اعلام شده و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل، آمادگی دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز توصیه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار