معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

جلوگیری از اتفاقات ناگوار در شب چهارشنبه‌ سوری با اطلاع از مصادیق درست شادی و نشاط

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص فرارسیدن روز چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی ناشی از این روز گفت اگر دانش‌آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از اتفاقات ناگوار در شب چهارشنبه‌ سوری با اطلاع از مصادیق درست شادی و نشاط

به گزارش ایسنا؛ اصغر باقرزاده درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای مراسم چهارشنبه‌سوری ضمن بیان مطالب مذکور اظهار کرد: دانش‌آموزان ما و خانواده‌هایشان به این نشاط احتیاج دارند. اگر دانش‌آموزان مصادیق درستِ این شادی و نشاط را بدانند طبیعتا از بروز اتفاقات ناگوار در این مراسم جلوگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همین راستا و در شبکه شاد کانالی طراحی شده که در اختیار قرار می‌گیرد گفت: در این کانال هم مباحث تشویقی و ترغیبی برای اوقات فراغتِ مناسب و بدون خطر و هم آگاه‌سازی درباره خطرات گذراندن این روز به صورت نامناسب مطرح می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: این کار با کمک خود دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ از آنها خواسته‌ایم هم از جنبه ایجابی که "در این روز چه کنیم بهتر است" و هم از جنبه سلبی که "چه کارهایی نباید انجام دهیم" محتواهایی را تهیه و در کانال بارگذاری کنند. جوایز و تقدیری هم برای برگزیدگان درنظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای ایام عید نوروز نیز با معاونت ابتدایی، اداره کل قرآن، عترت و نماز و سازمان دانش‌آموزی برنامه‌ خوبی طراحی شده و پای خانواده‌ها نیز در میان است گفت: تلاقی تعطیلات با ماه مبارک رمضان را داریم و نیاز است که برنامه‌ها به صورت چندجانبه طراحی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار