به مناسبت روز درختکاری؛

کاشت نهال به نیت شهدای دانش‌آموز توسط مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - به مناسبت روز درختکاری؛ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به نیت شهدای دانش‌آموز یک اصله نهال کاشت.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال به نیت شهدای دانش‌آموز توسط مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت روز درختکاری با حضور مسئولین استانی مراسم محوری کاشت نهال در اردوگاه شهید مطهری زاهدان برگزار شد.

در این مراسم معاون استاندار و مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری با حضور در محوطه اردوگاه اقدام به کاشت چندین اصل درخت کردند.

رحمدل بامری معاون استاندار در این مراسم با تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز و احترام به منابع طبیعی بیان کرد: نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان روز درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز در محیط های آموزشی، اداری و...است.

بامری افزود: درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند است و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادای مواظبت و مراقبت کنیم. همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و روز درختکاری نیز فرصت بسیار ارزنده ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است و منابع طبیعی هر جامعه ثروت گران‌بهایی است که به نسل حاضر تنها تعلق نداشته، بلکه میراثی است که برای آیندگان باقی می‌ماند.

حسنعلی میرعبدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستا و بلوچستان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز درختکاری گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی است برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز و کاشت نهال درخت تا اهمیت هوای پاک و زمین پاک را بار دیگر مورد تأکید قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منابع طبیعی و فضای سبز، افزود: باید برنامه های خود را بر مبنای توجه به محیط زیست اجرا کنیم و همه باید به سهم خود در توسعه سرانه فضای سبز گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: به منظور توسعه فضای سبز محوطه اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری زاهدان و با توجه ضرورت حفظ منابع آبی از کاشت گونه هایی مقاوم به کم آبی و سازگار با اقلیم و آب و هوای استان در این برنامه استفاده شده است.

دانش آموز خبرنگار: امیررضا کرد تمینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار