وزارت بهداشت اعلام کرد؛

استفاده ۱۸ درصدی از ماسک در کشور

تهران (پانا) - میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۱۹ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، ۱۸ درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۷۰ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۳ درصد است.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده ۱۸ درصدی از ماسک در کشور

به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ششم اسفند ۱۴۰۱، پایین و حدود ۲۷ درصد بوده است در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۶ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، حدود ۴۹ درصد بوده است و در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویر احمد با ۶۵ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان زنجان با ۳۶ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۹ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۱، حدود ۴۹ درصد بوده که استادیوم‌ها با ۹۱ درصد بیشترین میزان رعایت و رستوران‌ها با ۴۴ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین درصد رعایت شیوه‌نامه‌های فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۶ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، ۳۰ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۵۰ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۲ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت شیوه‌نامه‌های فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۹ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، ۳۰ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۷۳ درصد بیشترین درصد رعایت و پایانه‌های مسافربری درون شهری با ۲۵ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۶ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، ۴۷ درصد بوده، در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با ۶۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به زنجان با ۳۵ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۹ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، ۴۷ درصد بوده، استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین حد رعایت بوده و رستوران‌ها با ۴۱ درصد در قعر رعایت این شیوه قرار دارند.

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۶ بهمن تا سوم اسفند ۱۴۰۱، از تعداد سه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بیش از ۱۴۳هزار و ۲۹۰ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین در این مدت تعداد ۲۷ هزار و ۱۸۸ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۴۰۹ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۰، بیش از ۲ هزار و ۹۴۸ تماس بوده و تعداد کل شکایات ثبت شده در این سامانه، یکهزار و ۱۲۶ شکایت بوده است.

طبق گزارش سامانه ۱۹۰، بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار