استقبال رسمی از آیت‌الله رئیسی در کنگره چین انجام می‌شود

تهران (پانا) - استقبال رسمی از آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در محل کنگره چین، از طرف رئیس‌جمهور این کشور انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال رسمی از آیت‌الله رئیسی در کنگره چین انجام می‌شود

آیت‌الله رئیسی که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، به این کشور سفر کرده است، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی، پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی پکن، با استقبال وزیر فرهنگ و گردشگری چین روبه‌رو شد.

استقبال رسمی از آیت‌الله رئیسی تا ساعاتی دیگر در محل کنگره چین، از طرف رئیس‌جمهور این کشور انجام می‌شود.

این اولین سفر رسمی یک رئیس‌‌جمهور از ایران به چین، پس از ۲۰ سال بوده و همچنین آقای رئیسی، اولین میهمان ارشد رئیس‌‌جمهور چین در سال نو چینی است.

مذاکرات مشترک و ملاقات خصوصی رؤسای جمهور دو کشور، امضای اسناد مهم همکاری‌های دو جانبه و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره چین با آقای رئیسی، از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس‌جمهور در این سفر سه روزه است.

آیت‌الله رئیسی، عصر دوشنبه با بدرقه رسمی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از اعضای کابینه دولت، تهران را به مقصد پکن، پایتخت چین، ترک کرد.

حضور و سخنرانی در دانشگاه پکن، گفت‌وگو با تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین، دیدار با اندیشمندان برتر چینی و دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم این کشور، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید رضا فاطمی‌ امین وزیر صمت، محمد رضا فرزین رئیس‌ کل بانک مرکزی و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، آقای رئیسی را در این سفر، همراهی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار