وزیر بهداشت خبر داد:

جذب ۲۰ هزار پرستار در دستور کار است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار گرفته شد و ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز اولویت جذب با پرستاران فعال در دوره همه‌گیری کرونا است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۲۰ هزار پرستار در دستور کار است

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی عصر شنبه در حاشیه افتتاح بزرگترین طرح اورژانس استان سمنان افزود: سه‌هزار و ۵۰۰ نفر در بخش اورژانس و فوریت پزشکی جذب خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این وزارتخانه ۳۰۰ شهید سلامت دارد و در دوران سخت کرونایی کادر درمان پای کار بودند و در نظر گرفتن امتیاز جذب به منظور تقدیر از زحمات پرستاران است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۷۹ مرکز با رویکرد و همت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: ۸۵۰ طرح بهداشتی از جمله خانه بهداشت و مرکز بهداشت دهه‌ فجر افتتاح شد که افزایش آنها به ۲ هزار واحد در برنامه است.

عین‌اللهی تصریح کرد: ۷۲ پایگاه اورژانس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افتتاح شد و ساختمان ۲۰۲ پایگاه اورژانس تکمیل شده و باید تجهیز شود.

وی یادآور شد: تکمیل پایگاه اورژانس جاده‌ای در دستور کار و اولویت دولت سیزدهم است و طبق گزارش‌ها ۶ پایگاه هوایی و ۲۰ اتوبوس آمبولانس در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هر اتوبوس آمبولانس ۱۳ تخت با تجهیزات کامل دارد که در شرایط اضطرار امدادگر است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷۰ موتورلانس در شهرهای بزرگ در دولت سیزدهم فعال شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور برای امدادرسانی به شهروندان قعال است، تصریح کرد: یکهزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و یکهزار ۳۴۰ پایگاه اورژانس شهری فعال است.

وی از مرکز اورژانس سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز نام برد و افزود: طرح‌های درمانی در مناطقی افتتاح می‌شود که امکان پذیرش بیمار باشد و در شاهرود هنوز این شرایط فراهم نبود.

به گفته وی، مرکز اورژانس سمنان طرح ارزشمند، جامع و کامل است که با زحمات استاندار و رویکرد دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زایران امام رضا(ع) شاهد تصادف‌های زیاد است و این اورژانس علاوه بر خدمت به شهروندان استان سمنان در امدادرسانی به زایران نیز نقش مهمی دارد.

افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا (ع) میامی، بازدید ساختمان بلوک زایمانی بیمارستان بهار شاهرود، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت خانخودی بیارجمند شاهرود، افتتاح مرکز اورژانس بیمارستان کوثر سمنان و دیدار چهره به چهره با مردم سمنان، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار