تئاتر «خانه برناردا آلبا» علی رفیعی را در فیلم‌نت ببینید

تهران (پانا) - تئاتر «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی ‌علی رفیعی در پلتفرم «فیلم‌نت» منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر «خانه برناردا آلبا» علی رفیعی را در فیلم‌نت ببینید

همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی، نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی او از طریق پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این تئاتر محصول 1397 است و بر اساس نمایشنامه مشهور فدریکو گارسیا لورکا به همین نام روی صحنه رفته است. در این نمایش علی رفیعی از متن ترجمه‌شده‌ احمد شاملو استفاده کرده بود.

مدت زمان نمایش «خانه برناردا آلبا» 2 ساعت و 23 دقیقه است و رویا تیموریان، مریم سعادت، مائده طهماسبی، سارا رسول‌زاده، نسرین درخشان‌زاده، پریسا صبوری‌نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه و ساناز روشنی بازیگرانی هستند که در این نمایش هنرنمایی کرده‌اند.

تهیه کنندگی این تئاتر را ستاره اسکندری برعهده داشته و محمد چرمشیر دراماتورژ آن بوده است.

تئاتر «خانه برناردا آلبا» داستان زنی منزوی است که پس از مرگ همسر، به همراه پنج دختر در خانه مانده است. دخترانش رؤیای پشت دیوارهای خانه را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند از انزوا، زندانی بودن و تعصب حاکم در خانه خود را نجات دهند.

مفسران اغلب این اثر به همراه دو اثر عروسی خون و یرما را سه‌گانهٔ روستایی نام‌گذاری کرده‌اند. لورکا آن را در طرح خود برای «سه‌گانهٔ زمین اسپانیایی» (که تا زمان کشته شدنش ناتمام ماند) در نظر نگرفته بود. لورکا این نمایشنامه را در عنوان فرعی‌اش «درام زنان در روستاهای اسپانیا» توصیف کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار