رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌و گو با پانا:

نظام ارزشیابی، گذر از دوره ابتدایی به دوره متوسطه/امتحانات پایه ششم کتبی و هماهنگ منطقه‌ای است

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال نیز ابلاغیه سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اجرا خواهد شد. بر اساس آن امتحانات پایه ششم کتبی و هماهنگ منطقه‌ای است. سهم امتحانات و نمرات کتبی د رجداول دستورالعمل ابلاغیه به استان‌ها آمده است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

عبدالامیر عرفی در گفت‌و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درباره شیوه ارزشیابی دانش‌آموزان پایه ششم در سال تحصیلی جدید، گفت: ما به عنوان مرکز سنجش منتظر هستیم تا هرچه زودتر تغییر نظام ارزشیابی دانش‌آموزان برای تمام مقاطع تحصیلی به تصویب شورای عالی برسد.
وی افزود: نظام ارزشیابی دانش‌آموزان سند کاملی از شیوه ارزشیابی مبتنی بر مطالب سند تحول بنیادین و کیفیت آموزشی مطرح شده است و می‌تواند در حال حاضر مطالبه کلی، در بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می‌شود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در جهت اجرایی شدن و به نتیجه رسیدن این مطالبه، جلساتی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است، ادامه داد: در این جلسات چگونگی ارزشیابی در کل دوره مطرح شده است.
وی تصریح کرد: نگاهی که در جلسه دنبال می‌شود، تحولی است که باید صورت گیرد، این تغییر نگاه مثبت است. جلسات برگزار شده نیز با حضور کارشناسان و پژوهشگران صاحب‌نظر تشکیل شده است.
نظام ارزشیابی دانش‌آموزان، گذر از یک دوره ابتدایی به دوره متوسطه است
عرفی اذعان داشت: نظام ارزشیابی دانش‌آموزان برای پایه ششم، گذر از یک دوره ابتدایی به دوره متوسطه محسوب می‌شود. شیوه ارزیابی باید در جهت نتیجه مطرح باشد تا با ارائه نتیجه، دانش‌آموز به دوره بالاتر ارتقا پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز ابلاغیه سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اجرا خواهد شد. بر اساس آن امتحانات پایه ششم کتبی و هماهنگ منطقه‌ای است. سهم امتحانات و نمرات کتبی د رجداول دستورالعمل ابلاغیه به استان‌ها آمده است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که نظام ارزشیابی دانش‌آموزان چه زمانی به تصویب می‌رسد؟ افزود: بخش عمده قانون‌گذاری در آموزش و پرورش در شورای عالی و دبیرخانه آن است اما نگاه کلی در جلسات گذشته حاکی از تغییرات مهمی در شیوه‌نامه ارزشیابی سنتی به شیوه جدید و متناسب با محتوای درسی بوده است.
عرفی در خاتمه ادامه داد: بحث پژوهش‌محوری مهم است. بر همین اساس باید منتظر تصویب تغییر شیوه ارزشیابی از سوی شورای عالی وزارت آموزش و پرورش باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار