معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

یکی از راه‌های خنثی‌سازی برنامه دشمن راهیان پیشرفت است

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه راهیان پیشرفت مطالبه رئیس‌جمهور است، آن‌را یکی از راه‌های خنثی سازی برنامه دشمن نسبت به دانش‌آموزان و نشان دادن دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به نسل فعلی دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه‌های خنثی‌سازی برنامه دشمن راهیان پیشرفت است

جلسه هماهنگی طرح راهیان پیشرفت و طرح ملی ۳۱۳ سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

طاهر علمی در این جلسه با بیان اینکه جریانات اخیر نشان می دهد که باید برای امیدآفرینی بین جوانان که توسط دشمنان مایوس شده اند، جلسات بیشتری داشته باشیم، گفت: ما معتقدیم که کلید همه بحث‌ها تدین، تعقل و تفکر است.

وی افزود: اگر تربیت به صورت جزیره ای باشد بیش از این نمی توان انتظار داشته باشیم. مشکلات پرورشی در بیرون انعکاس نمی یابد. هماهنگی بین پرورش و آموزش باید در مدرسه اتفاق بیافتد. متاسفانه بیشتر تمرکز ما به آموزش است نه پرورش.

علمی ادامه داد: مسئله راهیان پیشرفت مطالبه رئیس جمهور است. یکی از راه های خنثی سازی برنامه دشمن نسبت به دانش آموزان نشان دادن دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به نسل فعلی است.

وی گفت: وقتی دانش آموز امروزی با مراکز گوناگون علمی، صنعتی و نظامی و دستاوردهای متعدد علمی و اقتصادی کشور را در اوج تحریم با چشم خود و یا بصورت میدانی درک نکند قطعا گرفتار تبلیغات مسموم دشمنان می‌شود، بنابراین راهیان پیشرفت بهترین برنامه است تا بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به دانش آموزان نشان دهیم تا در برابر تحقیرهای دشمن بتوانند سینه سپر کنند.

علمی ادامه داد: معاونت پرورشی و مجموعه آموزش و پرورش باید سه ابزار را بین دانش آموزان فعال نگه دارد.۱ - ابراز گفتگو ، باید اجازه دهیم دانش آموزان حرف بزنند و شبهات خود را مطرح کنند و آموزش و پرورش موظف باشد تا پاسخ پرسش های آنان را مستدل جواب دهد.

۲- ابزار دوم شبکه سازی است. البته شبکه سازی به تنهایی کافی نیست، باید چگونگی و نحوه شبکه سازی را اهمیت قائل شویم و شبکه سازی را به پروراندن رابطه طولانی و سودمند دو طرفه تبدیل کنیم. ۳- ابزار سوم توجه به رسانه است. ما در آموزش و پرورش به برنامه سازی و کیفیت محتوا باید توجه ویژه داشته باشیم و از وجود دانش آموزان در تولید محتوا استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با راهیان پیشرفت ناامیدی در بین دانش‌آموزان کم می شود و باعث می‌شود دانش آموزان از فضای خشک کلاس خارج شوند و موجب می‌شود تا دانش آموزان با فضای واقعی جامعه در عرصه های مختلف ارتباط برقرار کنند.

وی در پایان گفت: نشست های تخصصی، گفتمان ترویجی و بازدید علمی از جمله کارهایی است که می توان در این راستا انجام داد تا نتیجه خوبی از این موضوع گرفت.

اردوی راهیان پیشرفت برنامه ای برای هدفمندسازی اردوهای دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که طرح راهیان پیشرفت مطالبه جدی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از آموزش و پرورش است، گفت: اردو و بازدید در مدارس در جریان هستند و می توانیم در قالب اردوی راهیان پیشرفت این اردو و بازدیدها را هدفمند و مطابق با مواد کتب درسی پیش برده و نسل نوجوان را با دستاوردها و پیشرفت های بعد از انقلاب آشنا کنیم.

صمد علیزاده افزود: اردوی راهیان پیشرفت برنامه خوبی برای هدفمندسازی و سازماندهی اردوها و بازدیدهای دانش آموزی است که می تواند به تعمیق و تثبیت یادگیری نیزکمک کند.

وی با بیان این که یکی از برنامه ها و فعالیت های مهم سازمان دانش آموزی برنامه گردشگری دانش آموز پیشتاز است، ادامه داد: آگاه سازی نسل نوجوان یکی از رسالت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت است و حال که این فرصت و نوبت در اختیار ما است وظیفه داریم از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و تمدن غنی و دستاوردها را به نسل نوجوان انتقال دهیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان شور و نشاط را لازمه اردوهای دانش آموزی دانست و گفت: علاوه بر برنامه ریزی جهت سازماندهی اردوی راهیان پیشرفت برای استفاده حداکثری دانش آموزان باید با ابتکار و خلاقیت برای بعد از اردو و بازدید نیز برنامه داشته باشیم.

ضرورت کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدیران و معاونین مدارس

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر که همراه دانش آموزان و فرهنگیان بودیم نتیجه گرفتیم که مساله کیفیت بخشی فعالیت های مدیران و معاونین مدارس فوق العاده ضروری است، گفت: اتحادیه در ۳۹ محور مسائل دختران را جمع آوری کرده و با زبان تمثیل و داستان ارائه خواهد داد.
محمد تقی حمیدی نیا با اشاره به طرح راهیان پیشرفت افزود: امیدواریم پروژه های خوبی مثل این در حد پروژه نماند و برش بومی در این زمینه برای استان خیلی بهتر خواهد شد. زمین سیاست را در کف مدرسه به زمین علم و تاریخ بکشانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار