دوره جدید مسابقه درس‌هایی از قرآن دانش‌آموزی، از پنجشنبه آینده آغاز می‌شود

تهران (پانا) - سی و یکمین دوره مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن دانش‌آموزی در سال تحصیلی 1402-1401 از پنجشنبه آینده آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دوره جدید مسابقه درس‌هایی از قرآن دانش‌آموزی، از پنجشنبه آینده آغاز می‌شود

مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن دانش آموزی در 17 هفته از پنجشنبه 21 مهرماه تا 13 اسفندماه هر پنچشنبه از شبکه یک سیما ساعت 18:10 و روزهای شنبه از شبکه قرآن بعد از ساعت 13 پخش می‌شود. همچنین فایل متنی، صوتی و تصویری این مسابقات در وب سایت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی به آدرس https://tarvijequran.ir و در کانال درس‌هایی از قرآن در شبکه اجتماعی سروش، ایتا و شاد ارایه خواهد شد.

دانش‌آموزان عزیز متوسطه اول و دوم و پایه ششم ابتدایی همانند سنوات قبل برای ثبت نام و شرکت در مسابقه به مجری مسابقه مدرسه خود مراجعه کنند.

این مسابقه در سه مرحله مدرسه، منطقه و مرحله کشوری (قرعه کشی بین منتخبین) برگزار می‌شود.

یادآور می شود بیش از 50 درصد مدارس متوسطه و ابتدایی (پایه ششم) کشور در 700 منطقه آموزش و پرورش در بیش از 40 هزار مدرسه با بیش از 3 میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه درسهایی از قرآن هستند.

دانش‌آموزانی که در سطح مدرسه بیشترین حضور و بالاترین امتیاز را در مسابقه هفتگی کسب کنند بر اساس سهیمه یک دهم به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند. آزمون در این مرحله به صورت مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین موسسه برگزار می‌شود و برگزیدگان مناطق وارد مرحله کشوری (قرعه کشی) می‌شوند.

هر ساله حدود 1600 نفر با دریافت لوح تقدیر از اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و نیز جایزه نقدی از طرف موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، تشویق و تحسین می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار