نقش کلیدی خبرنگاران در انتشار اطلاعات

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت خبرنگاران درانتشار اطلاعات نقش کلیدی دارند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش کلیدی خبرنگاران در انتشار اطلاعات

در آستانه بازگشایی مدارس، کلام‌اله صفری، مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به حساسیت و نقش کلیدی شغل خبرنگاری اظهارکرد: انتشار اخبار در حوزه های مختلف توسط سربازان خبر در جامعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در تنویرافکارآحاد مختلف جامعه نقش کلیدی دارند وهمگان نمی توانند خبرنگارویا معلم باشند، چراکه حوزه خبرنگاری ومعلمی یک امر تخصصی و فنی است .

مدیر کل آموزش وپرورش استان افزود: هیچکس نمی تواند ضرورت وجود خبرنگاری در جامعه را انکار کند ، بنابراین خبرنگاران واصحاب رسانه در جهت شناساندن جایگاه رفیع آموزش وپرورش نقش مهمی دارند، که جادارد از تلاشهای این عزیزان در سطح استان و کشور تشکر و قدردانی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ها وفعالیتهای آموزش وپرورش این استان در سالتحصیلی جدید گفت: ۷۰۰ برنامه تحولی را در آموزش و پرورش با هدف تحقق عدالت آموزشی پیش‌بینی کردیم که در اجرای این برنامه‌ها باید همه دستگاه‌ها و نهادها یاریگر ما باشند.

صفری تصریح کرد: مدیران مدارس باید از هر فرصتی برای پیشبرد اهداف آموزشی، تربیتی و فرهنگی استفاده کنند تا با نظم و انضباط، تحمل همدیگر و تلاش جهادی و شبانه‌روزی بتوانیم ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم.

این مقام مسئول از مدرسه به عنوان خانه دوم و محل آشتی نسل نوجوان و جوان با حیات طیبه نظام اسلامی یاد کرد و افزود: ما امروز با شکاف نسل‌ها، آشفتگی و سردرگمی نوجوانان و جوانان، گرایش به رفاه‌طلبی، تک فرزندی، آسیب‌های فضای مجازی، خرده فرهنگ‌ها، تبلیغات سوء ماهواره‌ها، عرفان‌های انحرافی و صدها تهدید دیگر برای نسل نوجوان و جوان روبه‌رو هستیم و در کنار آن اعتیاد، خودکشی، طلاق، تورم، گرانی و... خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید مدیریت مدرسه را مهم تلقی کرده و نسبت به اعتلای جایگاه معلم گام‌های جدی برداشت چرا که ما امروز با فرسودگی مدارس و واحدهای آموزشی خشتی، سنگی و کانکسی غیراستاندارد روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد هر چه سریعتر بساط این نابسامانی‌ها برچیده شود.

صفری به تخریبی و فرسوده بودن مدارس و نمازخانه‌ها و پایین بودن آمار سالن‌های ورزشی، کمبود دارالقرآن‌ها، کانون‌های تربیتی و پژوهش‌سراها اشاره کرد و ادامه داد: در کنار توسعه متوازن رشته‌ها، ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود کیفی نمرات پایانی را هدف‌گذاری کردیم و قطعا با کار جهادی و روحیه انقلابی سعی خواهیم کرد با اولویت‌بندی، نظارت و ارزیابی‌های دقیق کارها را در سال تحصیلی جدید به شایستگی به پیش ببریم.

وی ضرورت اصلاح در برخی از حوزه‌های برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و تقویت کار گروهی و همچنین مدیریت بحران را یادآور شد و اضافه کرد: باید اصل مشورت را مورد توجه قرار داده و در تعامل با خانواده‌ها اطلاع‌رسانی دقیق و اقناع‌سازی را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به 2 واژه علم و قدرت در نظام برنامه‌ریزی و حوزه اجرا اشاره کرد و گفت: در کنار حفظ آرامش، باید شرط تحول را که آرامش و اطمینان است، مورد توجه قرار داده و بر اساس سند تحول بنیادین زیست‌بوم استانی را در مسیر تعلیم و تربیت در پیش گرفت.

صفری ضرورت احداث مجموعه‌های رفاهی را در اردوگاه مقدس اردبیلی و تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها و توسعه فضاهای آموزشی را یادآور شد و افزود: از 2 هزار و 550 مدرسه استان تنها 500 نمازخانه داریم و ضروری است در یک‌هزار و 500 مدرسه استان نمازخانه دایر شده و نمازهای جماعت برپا شود.که در این خصوص برنامه ریزیهای لازم صورت گرفته است.

وی سیل مهاجرت سالانه چهار هزار دانش‌آموز را به مرکز استان یادآور شد و تصریح کرد: باید در اردبیل سالانه 9 مدرسه 6 کلاسه احداث شود و در این زمینه بهتر است اقدامات و فعالیت‌ها به شکل مستمر مورد توجه قرار گیرد و در این مورد لازم می دانم از مسئولان اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان تشکر وقدردانی نمایم که تاحد توان تلاش بی شائبه ای از خود نشان داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از اتمام مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان، توزیع کتب درسی، سازماندهی نیروی انسانی و حرکت به سمت بازگشایی مدارس را با کمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از 25 ماه شرایط کرونایی در آموزش و پرورش و برپایی کلاس‌های غیرحضوری، سعی خواهیم کرد تا در سال تحصیلی جدید با همراهی معلمان و خانواده‌ها تربیت نسل آینده را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهیم.

صفری به احداث و افتتاح 28 مدرسه، 10 باب نمازخانه و بهره‌برداری از پنج سالن ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: در توزیع نیروی انسانی به ویژه حضور دبیران در مناطق محروم اقدامات مناسبی انجام شده و سعی می‌کنیم در قالب 750 اقدام و 100 برنامه در حوزهای آموزش متوسطه، ابتدایی و پرورشی وفرهنگی فعالیت‌های خوبی را در سال تحصیلی جدید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: با هدف رفع محرومیت وکم کردن فاصله ها بویژه در مناطق کم برخوردار وآسیب پذیر 50 میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی به مدارس ارسال شده و در کنار آن سعی ما بر این است تا رتبه‌بندی معلمان را با همراهی فرهنگیان انجام دهیم تا دولت سیزدهم به تعهدات خود در این زمینه با تخصیص 38 هزار میلیارد تومان عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار