برگزاری شورای قرآن ، عترت و نماز در اردبیل

اردبیل(پانا) - شورای قرآن ، عترت و نماز با حضور نمایندگان بنیاد مهدویت کشوردر اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شورای قرآن ، عترت و نماز در اردبیل

در این جلسه کلام اله صفری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل طی سخنانی با اشاره به تدوین 30 برنامه تربیتی در استان، گفت: امروز با توجه به موقعیت حساس امروزی برنامه های تربیتی را باید بیش از پیش عملیاتی کنیم.

وی اظهارکرد: انتقال ارزش های دینی و انقلابی و هدف های ناب تربیتی تنها در صورتی محقق خواهد شد، که دیگر ارگان های فرهنگی و تربیتی در کنار آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر تفاهم نامه مابین آموزش و پرورش و بنیاد مهدویت، عنوان کرد: نظارت بر برنامه ها و آسیب شناسی آن ها جهت اجرای مستمر باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته صفری برنامه های تربیتی باید در مدارس خاص با جدیت بیشتری اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری سی وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور تصریح کرد: بدون شک برگزاری این اجلاس و حضور رییس جمهور و اعضای کابینه در این جلسه نشان از اهمیت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم و مردمی را دارد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی،معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم با اشاره به فعالیت های تربیتی این معاونت در راستای خنثی کردن فعالیت های سوء دشمن در بین نوجوانان و جوانان، اظهارکرد: با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد امید در بین جوانان و نسل حاضر تلاش کرده ایم با اجرای برنامه های متنوعی همچون " سلام فرمانده" و مسابقات مختلف قرآن، عترت و نماز، دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی در ادامه به تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش و بنیاد مهدوی اشاره کرد و افزود: زمینه همکاری برای بهره مندی از توان فکری و عملی این بنیاد در آموزش و پرورش فراهم شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان خاطر نشان ساخت: در سال های قبل از کرونا بالای هزار گفتمان دینی با حضور روحانیون برای دانش آموزان برگزار شد که ان شاءالله برای سال تحصیلی پیش رو نیز در تدارک این برنامه ها هستیم.

محمد رضا نصوری،معاون فرهنگی بنیاد مهدویت کشور نیز با بیان اینکه ترویج و تعمیق جزو اهداف این بنیاد می باشد، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اینک زمان آن رسیده است که با استفاده از ابزار هنر به سمت کادر سازی و تربیت نیروی مجرب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب آمادگی برای ظهور و تمدن سازی است، اظهار کرد: باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم که از فرهنگ ابتذال به سمت فرهنگ انتظار پیش برویم.

معاون فرهنگی بنیاد مهدویت کشور افزود: فرهنگ ابتذال عالم گریز است در صورتیکه فرهنگ انتظار عالم محور.

نصوری از گردآوری بسته های آموزشی برای معلمان خبر داد و خاطر نشان ساخت: تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در راستای توامند سازی معلمان برای پاسخگویی به شبهات انعقاد شده است.

حسین عباسعلی پور، مدیر آموزشی و فرهنگی بنیاد مهدویت کشورهم گفت: برای تداوم و تربیت سربازان نسل منتظر باید در سوق دادن دانش آموزان مستعد و شایسته به این کانون اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به چهار کتاب تدوین شده برای نوآموزان با عنوان" یاران آفتاب" گفت: این بنیاد در نظر دارد برای تدریس این کتب در دوره پیش دبستانی، دوره های توامند سازی 32 ساعته برای مربیان پیش دبستانی اجرا کند.

مدیر آموزشی و فرهنگی بنیاد مهدویت کشورهمچنین از آمادگی بنیاد برای برگزاری دوره های 24 ساعته برای معاونین پرورشی مدارس نیز خبر داد و گفت: محتواهای خوبی برای مسابقات کتاب خوانی در مدارس تدارک دیده شده است.

عباسعلی پور در بخش دیگری از سخنانش از معاونین و مربیان پرورشی خواست تا در جلسات مختلف انجمن اولیا و مربیان، آموزش خانواده محتواهایی راجع به نسل منتظر ارائه دهند.

طه نجف نژاد، مدیر بنیاد مهدویت استان نیز با بیان اینکه در سال های گذشته اجرای طرح یاوران موعود را از 20 مدرسه به 50 مدرسه افزایش داده ایم، گفت: در نظر داریم با تایید بنیاد مهدویت کشور این تعداد را در سال تحصیلی جدید به 70 مدرسه افزایش دهیم.

وحید سید هاشمی،رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان هم به ماهیت کارهای تربیتی اشاره کرد و گفت: این نوع کارها و فعالیت ها با بخشنامه به هدف نمی رسد بلکه با دل و جان باید در این راه قدم برداشت.

وی ضمن تاکید به توسعه محتوا سازی در فضای مجازی،تصریح کرد: استفاده از فناوری و ساخت انواع محتواها و انتشار آن در فضاهای مجازی می تواند طیف عظیمی از مخاطبان را در هر گروه سنی تحت پوشش قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار