جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خبر داد؛

درخواست عراق از ایران برای اجرای چند پروژه عمرانی جدید در عتبات

تهران (پانا) - جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از درخواست رسمی عراق برای اجرای چند پروژه جدید عمرانی در اماکن متبرکه این کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست عراق از ایران برای اجرای چند پروژه عمرانی جدید در عتبات

به گزارش ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو در گردهمایی مدیران امور بانوان دفاتر استانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات، اظهار کرد: برادران عراقی با دیدن کیفیت طرح‌های اجرا شده از سوی ایران در حرم مطهر علوی(ع)، حرم امام حسین(ع) و حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین و امامین عسکریین (ع) در سامراء، و دانش فنی بالای مهندسان ما، درخواست اجرای چند طرح دیگر را ارائه داده‌اند.

وی افزود: اجرای طرح توسعه مزار و بقعه سلمان فارسی در شهر مدائن، توسعه مزار و بقعه کمیل ابن زیاد از شیعیان و یاران نزدیک مولای متقیان و نیز توسعه مسجد براثا، سومین مسجد پراهمیت جهان تشیع از جمله این درخواست‌هاست.

وی ادامه داد: در این ارتباط ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری، قهرمان استعمار ستیز تاریخ معاصر که در قبرستان وادی السلام نجف اشرف مدفون است در دستور کار ستاد قرار دارد.

نامجو با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با تامین منابع مالی آنها از سوی خیران داوطلب مشارکت در آنها آغاز می‌شود اظهار داشت: ارزش طرح‌های در دست اجرای کنونی ستاد در سالجاری یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نوعی صدقه جاریه محسوب می‌شود از دوستداران اهل بیت (ع) و خیران دعوت کرد تا در این فیض خدمت به آستان ائمه اطهار مشارکت نمایند.

وی با بیان اینکه هیات امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات متشکل از نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه، ائمه جمعه و جماعت است افزود: هر ساله طی دو مجمع، صورتهای مالی و گزارش عملکرد و پیشرفت طرح‌ها به دستگاه‌های ذیربط گزارش داده می‌شود.

در ادامه این همایش، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: همانطور که بانوان نقش اساسی در تربیت دینی خانواده را بر عهده دارند، در ترویج فرهنگ نذر توسعه عتبات نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: بانوان مومن در سراسر کشور در کنار اهداء جواهرات خود، با مشارکت در طرح‌هایی مانند بافت قالی برای توسعه عتبات، طرح مشارکت اقساطی نذر عتبات موسوم به طرح بنای نور و نیز اجرای آثار هنری ارزشمند مانند ملیله‌دوزی و غیره برای حرم‌های مطهر، نقش ویژه‌ای در بازسازی و توسعه حرم های مطهر دارند.

آماده باش ۳ هزار موکب برای میزبانی از زائران اربعین

مدیر امور اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز در این همایش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۵ میلیون زائر ایرانی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور یابند گفت: کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی برنامه ریزی کرده است تا با ۳ هزار موکب در کنار برادران عراقی میزبان زائران باشد.

حمید افضلی با بیان اینکه اربعین امسال شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های قبل دارد افزود: از امسال مقطع زمانی راهپیمایی اربعین در فصول گرم عراق قرار می‌گیرد به همین دلیل ایجاد امکانات بهداشتی، تامین آب شرب بسته‌بندی و تجهیز موکب‌ها به وسایل سرمایشی در اولویت کاری موکب‌ها قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار