راه‌اندازی کانون‌های ویژه ورزشی در مدارس آباده      

آباده ( پانا ) - معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش آباده  از راه‌اندازی کانون‌های ویژه ورزشی در مدارس و سالن‌های ورزشی آباده به  منطور استفاده موثر دانش‌آموزان از اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کانون‌های ویژه ورزشی در مدارس آباده      

قاسم خلیفه در جلسه‌ای که با حضور مدیران مدارس، مسولین سالن‌های ورزشی و کارشناس تربیت بدنی این اداره برگزار شد در گفتگو با پانا با اشاره به ضرورت تشکیل کانون‌های ورزشی و اهمیت سلامت دانش‌آموزان و استفاده موثر از اوقات فراغت گفت: از مهمترین موضوعات در سطح شهرستان، اهمیت راه‌اندازی کانون های ویژه ورزشی در مدارس و سالن‌ها می باشد چرا که اهمیت دادن به ورزش یعنی مقابله درست با آسیب‌های اجتماعی و در این زمینه کانون‌های ورزشی مورد حمایت اداره آموزش وپرورش خواهند بود.

قاسم خلیفه رقابت بین دانش‌آموزان را امری مهم تلقی کرد و گفت: برای اینکه رقابت سالمی بین دانش‌آموزان برقرار شود لازم است تا بعد از پایان کلاس‌ها مسابقه برگزار شود و برای این منظور باید بیمه ورزشی و بیمه مکان برای آن‌ها انجام پذیرد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان منعقد شده است.

کارشناس تربیت بدنی در ادامه این گفت‌وگو به شرح انواع کانون‌ها پرداخت و به پانا گفت: کانون‌ها سه نوع هستند: دسته اول، کانون برون مدرسه که دراین نوع کانون چند مدرسه باهم یک کانون تشکیل داده‌اند. دسته دوم، کانون درون مدرسه که مخصوص همان مدرسه می‌باشد، و دسته سوم کانون ویژه که فرا خوراستعدادی که در منطقه وجود دارد تشکیل شده و دانش‌آموزان نخبه در این کانون شناسایی می شوند. در ادامه مدیران و مسولین ورزشی هر یک به بیان مشکلات مکانی و سالن‌های ورزشی پرداخته و با توجه به استقبال زیاد دانش‌آموزان از کانون‌های ورزشی این موارد برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان وثبت نام از دانش‌آموزان رده‌های مختلف سنی تصویب شد: راه اندازی کانون‌های ویژه ورزشی در مدارس و سالن‌های ورزشی، استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش در هماهنگی و برنامه ریزی، زدن بنر و تبلیغات در سطح شهر و ورودی هر مدرسه وکانون. پیگیری تخصصی بودجه جهت راه اندازی سالن بسکتبال.

خبرنگار: دانش‌آموز ریحانه عرب شیبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار