رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

باز شدن قفل‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذار در شهر تهران خواستار باز شدند قفل‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت شد‌.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
باز شدن قفل‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان هفتاد و پنجمین جلسه این شورا طی تذکری اظهار داشت: شورا و شهرداری در کنار یکدیگر شهر را اداره می کنند لذا در بیان نظرات در صحن شورا می بایست با دقت نظر عمل کرد. بعضا نکاتی مطرح می شود که به نظر نادیده گرفتن تلاش های پرسنل خدوم شهرداری است.

وی ادامه داد: اظهار نظرها به گونه ای صورت می‌گیرد که گویی در طول این 11 ماه اقدامی در حوزه های ماموریتی صورت نگرفته است. در بیان مطالب باید دقت کنیم چراکه بعضی از سخنان ایجاد انتظارات نامعقول می کنند. به نظر می رسد برخی دوستان 11 ماهه ابتدای مدیریت شهری ششم را با 11 ماه آخر مدیریت 12 ساله مقایسه میکنند که این رویکرد نمی تواند صحیح باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: بسیاری از اقدامات در مدیریت ارزشمند 12 ساله حاصل تلاش چند سال بوده و برخی از طرح ها در سال های آخر به نتیجه رسیدند بنابراین نباید بنحوی صحبت کنیم که مردم فکر کنند این شورا و شهرداری در این 11 ماه کاری را به انجام نرسانده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهری که 4 سال در سکون بوده نیازمند مدیریتی با تلاش مضاعف است، خاطر نشان کرد: شهردار گزارشی در مورد برخی اقدامات در حوزه های مختلف دادند که این اقدامات قابل تحسین است؛ البته شورا نقدها و تذکراتی را نیز دارد.

آخوندی در ادامه با اشاره به همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران گفت: این انتظار وجود دارد که شهردار در پنل های کلان و مهم این همایش حضور پیدا کنند. این رویکرد باعث ایجاد دلگرمی برای سرمایه گذاران خواهد شد و آنان با پشتوانه بیشتری به سرمایه گذاری ترغیب می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در راستای افزایش اثربخشی این همایش می بایست ستاد ویژه ای فعال شود تا پیگیری لازم در مورد پروژه هایی که در این همایش به نتیجه می رسند، صورت گیرد و تعامل با سرمایه گذاران ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه گذاری رفع شده تا سرمایه گذاران دغدغه کارهای اداری نداشته باشد، گفت: می بایست قفل های سرمایه گذاری در شهر تهران باز شود. همچنین می بایست برای حوزه های مختلف دسته بندی داشته و فقط به دنبال پروژه های بزرگ نباشیم و برای سرمایه گذارهای منطقه ای هم فضای لازم را در نظر بگیریم.

آخوندی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری فقط بحث مالی نیست و می بایست از استعدادهایی که در بین جوانان، نخبگان و فعالان اقتصادی وجود دارد کمال استفاده را کرد. این استعدادها با حضورشان می توانند ایده آفرین باشند که این خود سرمایه گذاری بزرگی برای شهر تهران به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار