هوشمند‌سازی‌۲۶ میلیون کنتور گاز کشور تا چهار سال آینده

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین همایش توسعه همکاری دانش‌بنیان‌ها در استقرار ۲۶ میلیون کنتور مشترک گاز هوشمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هوشمند‌سازی‌۲۶ میلیون کنتور گاز کشور تا چهار سال آینده

به گزارش ‌صدا و سیما، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می شود این طرح در چهار سال با سرمایه ای بالغ بر 4 میلیارد دلار به سر انجام برسد و بدین ترتیب بتوانیم خدماتی که به مشترکین می‌دهیم یا نیاز‌هایی که آن‌ها از ما دارند را بتوانیم در بستر دولت الکترونیک این را تحقق بدهیم.

‌چگنی افزود: بحث هوشمند سازی یکی از برنامه‌های بسیار مهم در تحقق دولت الکترونیک است و از توان دانش بنیان ها در این مسیر کمک خواهیم گرفت.

‌این رویدا در چهار محور کنتور هوشمند، زیرساخت‌های انتقال داده، پلتفرم‌های تحویل داده و تنظیم گری با همکاری صندوق‌های توسعه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: شرکت ملی گاز نیاز‌های فن آورانه خود را در حوزه هوشمند سازی و شرکت‌های دانش بنیان هم توانمندی‌ها و محصولاتشان را به میدان آورده بودند.

سیاوش ملکی فر افزود: اگر قراردادی بین شرکت ملی گاز و شرکت دانش بنیان منعقد شود، از طریق بانک‌های عامل می‌توانیم ضمانت نامه‌های پیمان را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بدهیم.

در این رویداد ۶۱ شرکت دانش بنیان و فن آور حضور داشتند.

استقرار هوشمند نظام توزیع گاز تشکیل بازار گازی و تشویق مشترکان خوش مصرف را نیز در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار