معاون آموزش متوسطه در گردهمایی مدیران کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها:

فضا و تجهیزات مقدمه تحول در نظام آموزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، فضا و تجهیزات را مقدمه تحول در نظام آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فضا و تجهیزات مقدمه تحول در نظام آموزشی است

مهدی کاظمی در گردهمایی مدیران کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها، درباره پنل ساخت مدارس متوسطه با نگاه ویژه به هنرستان‌ها و تجهیزات هنرستانی، گفت: یک وجه مغفول شخصیت شهید بهشتی، رویکرد فرهنگی و تربیتی ایشان به‌عنوان یک دست اندرکار در امر تعلیم و تربیت و تألیف کتب درسی بود که با نگاه معلمانه و تحولی در امر تربیت نیروی انسانی تلاش وافری داشت.

وی فضا و تجهیزات را مقدمه تحول در مدرسه و نظام آموزشی دانست و افزود: وجه ساختمان مدرسه، صرفاً فیزیکی نیست و از این منظر باید نگاه متفاوتی به مدرسه داشت تا بتوان در همه بخش‌ها تحول ایجاد کرد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به رویکرد تحولی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اظهار داشت: در بحث طراحی و معماری فضاها و مکان‌یابی نیز ایده‌های خوبی شکل‌گرفته و اقدامات خوبی انجام ‌شده است که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها در نظام آموزشی کشور پرداخت و تصریح کرد: در موضوع احداث و تجهیز و تأمین نیروی انسانی متخصص هنرستان‌ها با کمبودها و مشکلاتی مواجه هستیم و طبق برنامه هفتم‌ توسعه باید به سهم ۴۵درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برسیم که با توجه به سه‌پایه شدن هنرستان‌ها از سال 1397 این امر با چالش‌های جدی مواجه است.

کاظمی خاطرنشان کرد: وجه پررنگ سازمان نوسازی مدارس در ستاد موجب تعامل خوب و اخذ تصمیمات مفیدی شده که لازم است به استان‌ها نیز تسری یابد تا با ارتباط و هم‌افزایی بیشتر مسائل را بشناسیم و راهکارها را پیدا کنیم.

وی به رشد جمعیت دانش‌آموزی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این پیک جمعیتی به متوسطه اول رسیده است و یک فرایند ده‌ساله را در رشد جمعیت دانش‌آموزی خواهیم داشت که لازم است پیش‌بینی و تمهیدات لازم در این خصوص صورت گیرد.

کاظمی همچنین خواستار بازنگری در بحث استانداردهای فضا و تجهیزات شد و با توجه به موضوع مهارت‌آموزی در متوسطه اول بر پیش‌بینی و تأمین کارگاه کار و فناوری و فرهنگ و هنر در احداث و توسعه مدارس تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار