توقف استیضاح وزیر صمت تا دو ماه آینده؛ دو وزیر به مجلس معرفی می‌شوند

رئیس‌جمهور به این‌جمع‌بندی رسیده است که نیاز است در این وزرات‌خانه تجدید نظر شود/ ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست استیضاح قرار دارند/ استیضاح به معنای اختلاف در بین دولت و مجلس نیست

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت با توجه به تصمیم‌ دولت برای اصلاح ساختاری در وزارت صمت از استیضاح‌کنندگان می‌خواهم این فرصت دو ماهه را به دولت بدهند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توقف استیضاح وزیر صمت تا دو ماه آینده؛ دو وزیر به مجلس معرفی می‌شوند

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در صحن علنی مجلس در جریان اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که هر سه قوه در حوزه مسائل مدیریت و اجرایی کشور، در خدمت به مردم باشند و در حل مشکلات هماهنگی و همدلی و هم ‌افزایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر روزی مجلس به این نتیجه می‌رسد که وزیر عزیزی را استیضاح کند، هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار و کمک به دولت نیست، استیضاح به معنای اختلاف در بین دولت و مجلس نیست.

رئیس مجلس تصریح کرد: وزارت صمت جزو سنگین‌ترین وزارتخانه‌های دولتی است. وزارت صمت هم اشکال مدیریتی دارد و هم اشکال ساختاری. تشخیص نمایندگان مجلس این بود که باید وزیر مربوطه استیضاح شود. امروز از جهت قانون پایان زمان استیضاح است، ۱۷ نفر از نمایندگان در لیست استیضاح هستند و حتی اگر ده نماینده هم استیضاح را امضا کرده باشند قابل وصول در صحن است.

وی افزود: چون‌ مجلس قصد اصلاح امور دارد در این زمینه با وزیر صمت و رئیس جمهور و معاون اول دولت صحبت کردم. دولت هم دغدغه اصلاح ساختار این وزارتخانه را دارد‌.

قالیباف گفت: رئیس‌جمهور به این‌جمع بندی رسیده است که نیاز است در این وزرات خانه تجدید نظر شود و به دو وزارتخانه تبدیل شود. قرار است دولت دو وزیر به مجلس معرفی کند و این اصلاح ساختار به صورت اصولی اتفاق افتد و دولت در این راستا به مجلس لایحه ارسال خواهد کرد‌.

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیم‌ دولت برای اصلاح ساختاری در این وزارت صمت از استیضاح‌کنندگان می‌خواهم این فرصت دو ماهه را به دولت بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار