توضیح معاون سازمان هواپیمایی کشور درباره فروش بلیت دلاری در پروازهای داخلی

تهران (پانا) - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت تصمیم شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر فروش بلیت دلاری پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون سازمان هواپیمایی کشور درباره فروش بلیت دلاری در پروازهای داخلی

حسن خوشخو در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص فروش بلیت دلاری به اتباع غیرایرانی اظهار کرد: درخواست ایرلاین‌ها نسبت به نرخ گذاری بلیت هواپیما برای اتباع خارجی از سال گذشته مطرح شد و این موضوع مورد توافق قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فروش دلاری بلیت به غیرایرانی ها با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری اتفاق افتاده است افزود: آنچه قانون گذار مشخص کرده تنها مرجع نرخ گذاری بلیت هواپیما، شورای عالی هواپیمایی است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پخش گزارشی از صدا و سیما در خصوص قیمت بلیت هواپیما در برخی کشورهای همسایه گفت: این تحلیل درست نیست چون صنعت هوانوردی ما بیش از ۴۰ سال است که تحریم است؛ این سیاست‌های استکباری اجازه نداد تا صنعت هوانوردی ما اوج بگیرد.

خوشخو یادآور شد: اگر قرار بر مقایسه با سایر کشورها باشد باید تحریم‌های ظالمانه را نیز در تحلیل‌های خود در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده تصمیم یک شبه نبوده بلکه تحلیل کارشناسی داشته است. همین الان هم از اتباع غیرایرانی تا ۱۰۰ دلار برای پروازهای زیر یک ساعت و ۱۵۰ دلار برای پروازهای بالای یک ساعت گرفته می‌شود اما به جیب صنعت هوانوردی نمی‌رود بلکه در جیب دلالان است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عراق هزینه خدمات فرودگاهی را نقدی و دلاری از ایرلاین‌های ایرانی می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیم مذکور به ایجاد بازار سیاه بلیت هواپیما منجر نمی‌شود خاطرنشان کرد: از آنجایی که سازمان هواپیمایی کشوری موظف به مدیریت فروش بلیت از سوی ایرلاین‌ها است، شرکت‌های هواپیمایی را مکلف کرده تا فروش بلیت را در وب سایت‌های خود انجام دهند و از فروش در اپلیکیشن‌ها خبری نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار