پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ایران با برتری برابر کانادا چهارمین برد خود را در لیگ ملت‌های والیبال ثبت کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا

پنجمین روز از هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ در گروه مردان امروز (شنبه) با ۶ دیدار در ۲ شهر کوئزون فیلیپین و صوفیه بلغارستان پیگیری می‌شود.

در چهارمین دیدار امروز که در سالن «آرنا آرمت» شهر صوفیه برگزار شد، ۲ تیم ملی والیبال ایران و کانادا به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند تا چهارمین برد خود را کسب کنند.

عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب مهدی جلوه، امیررضا سرلک، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

رقابت ۲ تیم در لحظات نخست ست اول پایاپای پیش رفت؛ اما از امتیاز ۱۲ برای تیم ایران، اختلاف بیشتر و بیشتر شد تا امتیاز ۱۷ که مردان والیبال کشورمان چهار امتیاز از کانادا پیش افتادند. شاگردان جوزفسون کم کم به بازی برگشته و اختلاف امتیاز با حریف را کاهش دادند. در ادامه ملی‌پوشان همچنان پرتلاش به بازی ادامه دادند و در نهایت ست نخست را با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به نفع خود به پایان رساندند.

تیم ایران ست دوم را پرقدرت شروع کرد و تا زمان استراحت فنی امتیازات نزدیک به هم پیش رفت. عطایی بازیکنانش را به دقت بیشتر در بازی دعوت کرد. رقابت ۲ تیم تا عدد ۲۵ نزدیک به هم ادامه یافت و در نهایت پیروز ست دوم تیم ملی کشورمان بود که با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ فاتح میدان شد.

در آمار ارائه شده از ست دوم محمدطاهر وادی یکی از بازیکنانی بود که با ۶۳ درصد موفقیت پاس در مناطق مختلف زمین به ویژه دو و سه داشت. مرتضی شریفی، علی رمضانی و بردیا سعادت به خواست بهروز عطایی در ست دوم به زمین آمدند.

ست سوم با تلاش ملی‌پوشان با استرس کمتر و اختلاف امتیازهای بیشتر به نفع ایران به پایان رسید تا کشورمان پنجمین برد تاریخ را برابر تیم ملی کانادا تجربه کند.

حملات بیشتر، کسب امتیاز از اشتباهات فردی حریف، عملکرد بهتر در دریافت‌ها و جنگندگی از نکات حائز اهمیت این دیدار بود. در این بازی بهروز عطایی از حضور بازیکنان جوانی چون امیررضا سرلک که ۲۱ سال سن دارد نیز بهره برد.

اریک لوپکی، جکسون هاو، جوزف اسکلیتر، استفان مار، پیرسون اشنکو، برت والش بازیکنان مناطق یک تا ۶ زمین کانادا در این مسابقه بودند و بنجامین جوزفسون به عنوان سرمربی هدایت این تیم را برعهده داشت.

کولادوس فابریکه از کشور فرانسه به عنوان داور اول و آلدر لازلو از مجارستان به عنوان داور دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را در سالن آرنا آرمت صوفیه نظاره‌گر بود.

این دیدار دهمین جدال رسمی دو تیم در تاریخ محسوب می‌شود که کانادا در ۹ مسابقه قبلی پنج بار فاتح میدان شده است و نتیجه چهار دیدار نیز به سود تیم ملی والیبال ایران به پایان رسیده بود که با این پیروزی تعداد برد کشورمان به پنج پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال کانادا مدال برنز آخرین دوره برگزار شده لیگ جهانی (۲۰۱۷) و قهرمانی مسابقات منطقه نورسکا را در پرونده افتخارات خود دارد.

آخرین مسابقه دو تیم در مرحله مقدماتی بازی‌های المپیک توکیو بود که تیم ایران سه بر صفر مغلوب کانادا شد و ملی‌پوشان با این برد شکست توکیو را جبران کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار