یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ استان چهارمحال و بختیاری:

معلم‌ها باید همیشه به‌دنبال یادگیری باشند

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 استان چهارمحال و بختیاری اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى را به‌ اندازه‌ای می‌داند که ساختن و هدایت یک فرد برابر با زنده کردن همه افراد جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم‌ها باید همیشه به‌دنبال یادگیری باشند

«فاطمه ستاری دستنایی» در معرفی خود گفت: متولد شهرکرد و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم؛ 32 سال دارم و در دبستان دخترانه شاهد پایه اول با سه سال سابقه تدریس هستم. همکاری با قطب پایه‌ سوم استان چهارمحال و بختیاری، همکاری با قطب پایه اول استان مرکزی، سرگروه و پشتیبان فنی محتوایی درس قرآن پایه سوم در ساخت محتوای آموزشی، تهیه‌ محتوای چندرسانه‌ای مربوط به پایه‌ سوم و بارگذاری در شبکه‌ شاد، تهیه محتوای چندرسانه‌ای مربوط به پایه‌ اول و بارگذاری در شبکه‌ شاد، شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط جهت افزایش مهارت‌های شغلی، برگزیده ‌جشنواره‌ تولید محتوای چندرسانه‌ای شبکه شاد 1400-1399، تهیه‌ محتوای آموزشی و بارگذاری در کانال اداره‌ تکنولوژی استان، رتبه‌ دوم جشنواره‌ معماران نوین تدریس سال1400-1399، بارگذاری فیلم‌های آموزشی در سایت رشد و کانال‌های مختلف، دریافت تقدیرنامه در راستای آموزش‌های مجازی اثربخش، شایسته‌ تقدیر در پرسش مهر1400-1399؛ ارزیاب و داور تولید محتوای چندرسانه‌ای، مدرس دوره‌های توان تولید محتوا، مدرس منطقه‌ای سواد دیجیتال، مدرس منطقه‌ای طرح خوانا، ارزیاب استانی طرح خوانا، مدرس طرح کارآمد از جمله افتخارات و فعالیت‌هایم در حوزه آموزش‌وپرورش است.

وی در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های بارز معلم این است که خود را یادگیرنده بداند و همواره خود را نیازمند یادگیری ببیند و هر روز با مطالعه مطالب مربوط به حیطه‌ آموزش‌وپرورش خود را به‌روز کند و چند قدم فراتر از دانش‌آموزانش باشد تا بتواند پاسخ‌‌گوی نیازهای دانش آموزان باشد. یک معلم خوب باید عاشق کلاس درس و بچه‌ها باشد و همچنین تسلط کافی بر روش‌ها و فنون معلمی داشته باشد تا بتواند در مواقع لزوم از تمامی آن‌ها بهره ببرد و بر تفاوت‌های فردی توجه کند.

ستاری دستنایی ادامه داد: همان‌گونه که دانش آموزان برای بهبود فعالیت‌های خود به تشویق نیاز دارند، معلمان که پایه‌های اصلی آموزش هستند نیز به توجه و تشویق نیاز دارند و لازم است مسئولین توجه ویژه به شرایط رشد و به‌روز شدن معلمان و ایجاد شرایطی برای ادامه‌ تحصیل آسان و بالا بردن توانایی‌های آن‌ها داشته باشند که این مسئله فراتر از دوره‌های ضمن خدمتی است که برگزار می‌شود.

وی در مورد ترغیب معلمان به انجام فعالیت‌های خداپسندانه و فوق‌برنامه گفت: برای یک معلم فرهیخته، معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه رسالتی پیامبرگونه است. اگر در امر آموزش به دانش آموزان این عشق الهی وجود داشته باشد، خسته نخواهیم شد و همیشه به دنبال روش‌های جدید برای اثرگذاری بهتر خواهیم بود. هریک از دانش آموزان مانند فرزندم هستند. اگر با این دید به دانش آموزان نگاه کنیم خواهیم دید که هیچ مادر یا پدری از تلاش و وقت گذاشتن برای فرزندش خسته نمی‌شود.

ویستاری دستنایی با اشاره به فعالیت معلمان در حوزه‌های اجتماعی اظهار کرد: اساسی‌ترین کار در زندگی اجتماعی، تعلیم و تربیت است. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به‌اندازه‌ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است. فعالیت درست، مناسب و به‌جای معلمان در حوزه‌های اجتماعی باعث ایجاد طرز تفکری درست در افراد نسبت به جامعه‌ فرهنگیان خواهد شد و اعتماد افراد به شخص معلم و گفتار و کردار او در زمینه‌های مختلف را تقویت می‌کند.

این معلم منتخب ادامه داد: معلمان، اوج مهربانی و مهرورزی هستند. این شغل، گنجینه عظیمی از ایثار و ازخودگذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور است. سیستم آموزش‌وپرورش باید با ارج نهادن به نیروهای خود در زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف، نیروهای ایثارگر خود را به دیگران بشناساند و صرف اینکه سالانه یک‌بار در برنامه‌ای مانند جلوه‌های ویژه از تعدادی تقدیر به عمل آید، پیش نرود.

وی در پایان گفت: معلمان، این شغل، گنجینه عظیمی از ایثار و ازخودگذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور است. دانش‌آموز تمامی اعمال و رفتار معلم را زیر نظر داشته و از تمامی رفتارهای معلم ازجمله اخلاق و رفتار معلم، وقت‌شناسی، رعایت عدالت، رعایت نظم، مهربانی، خوش‌رویی، ادب و... الگو می‌گیرد، لذا همیشه سعی می‌کنم که در گفتار و کردار الگوی مناسبی برای دانش‌آموزانم باشم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار