رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد

جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در خوزستان

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی شهرستان‌های رامشیر و رامهرمز، از جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در خوزستان

مهراله رخشانی‌مهر در سفر به استان خوزستان از پروژه‌های آموزشی شهرستان‌های رامشیر و رامهرمز بازدید کرد.

وی در نشست با مسئولان شهرستان رامشیر در فرمانداری این شهرستان با اشاره به پیشرو بودن خوزستان در جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی، اظهار داشت: جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز، از یک سال گذشته با یک روند خوب در خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی پروژه نیمه‌تمام مدرسه سازی عمدتا در مناطق روستایی شهرستان رامشیر وجود دارد که باید برای تکمیل آنها برنامه‌ریزی کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: اولویت این سازمان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی است که از محل منابع ملی و یا استان و خیران تامین اعتبار می‌شود و تعدادی از این طرح‌ها را می‌توان تا مهرماه تکمیل کرد؛ سایر طرح‌ها نیز در دهه مبارک فجر تحویل داده می‌شود.

رخشانی‌مهر گفت: در اولین تخصیص منابع سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح‌ها را در رامشیر و رامهرمز تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای یک پروژه جدید مدرسه‌سازی در شهرستان رامشیر تصمیمات خوبی گرفته شده است و از محل اعتبارات نفت و یا محرومیت زدایی، اولین طرح شهری را در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر لزوم تامین تجهیزات آموزشی مدارس افزود: مقرر شد تجهیزات آموزشی و سرمایشی برای مدارس به ویژه در حوزه‌های امتحانی تامین شود؛ بخشی از آن‌ از محل منابع سال 1400 تخصیص داده می‌شود و بخشی هم در اولین تخصیص سال جاری انجام می‌شود.

رخشانی‌مهر با اشاه به اقدامات انجام شده در خصوص ایمن‌سازی و ارتقای سرانه فضاهای آموزشی، بیان کرد: هشت استان وجود دارد که سرانه فضای آموزشی آن‌ها زیر ۵.۲ مترمربع یا به عبارتی متوسط کشوری هستند و خوزستان جزو این استان‌ها است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جریان این سفر از مدرسه پنج کلاسه بانه و مدرسه ۶ کلاسه بخش مشراگه و دبیرستان دخترانه رشد در رامشیر، و پروژه‌های مدرسه ۱۲ کلاسه اسدآبادی، هنرستان ۱۲ کلاسه دکتر توکل وهنرستان فنی‌وحرفه‌ای رامهرمز بازدید کرد.

بررسی فضاهای آموزشی شهرستان‌های سلطانیه، خرمدره و ابهر

رخشانی‌مهر در سفر یک روزه به استان زنجان از پروژه‌های آموزشی شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه بازدید کرد و در جریان روند احداث فضاهای آموزشی این مناطق قرار گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بدو ورود به استان زنجان از هنرستان کاردانش رازی در سلطانیه بازدید کرد و گفت: در خصوص تامین تجهیزات هنرستانی کارهای خوبی صورت گرفته است و به زودی بخش دیگری از تجهیزات در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی همچنین در جلسه شورای اداری سلطانیه حضور یافت. در این جلسه مقرر شد به منظور ترویج فرهنگ انفاق و کار خیر مدرسه‌سازی، 1000 مترمربع زمین برای احداث مدارس با مشارکت خیرین نیک اندیش واگذار شود.

رخشانی‌مهر در ادامه از پروژه‌‌ها و فضاهای آموزشی و تربیتی شهرستان‌های خرمدره و ابهر بازدید و روند پیشرفت این طرح‌ها را بررسی کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با ابراز امیدواری در تامین و تخصیص به موقع بودجه، برای تکمیل مدارس نیمه تمام و یا نیازمند مقاوم سازی و نیز اعتبارات تجهیزات مدارس قول همکاری و مساعدت داد.

رخشانی‌مهر در این جلسه با اشاره به اولویت داشتن ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی در سراسر کشور، از برنامه سازمان نوسازی مدارس در جمع آوری مدارس کانکسی بالای۱۰ نفر دانش آموز و تامین به موقع آسفالت و ایزوگام برای مراکز آموزشی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار