رشد ۳۱ درصدی خرید تضمینی گندم‌ کشور

تهران (پانا) - خرید تضمینی گندم در ۳۱ استان کشور با ۳۱ درصد رشد نسبت به بهار سال گذشته، از ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تن فراتر رفت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳۱ درصدی خرید تضمینی گندم‌ کشور

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش گندم‌های خریداری شده از گندمکاران با افزایش حدود سه برابری، به بیش از ۳۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان رسید که ۷۲ درصد از این مقدار به حساب گندمکاران کشور واریز شده است.

بر اساس اعلام چند روز پیش سخنگوی دولت، خرید تضمینی گندم در کشور در روز اول تیر، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود، در صورتی که با خرید تضمینی ۱۶۳ هزار تن گندم در سه روز گذشته، این رقم تا صبح امروز به ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میزان تحویل گندمِ کشاورزان در ابتدای تابستان سال جاری نسبت به ابتدای تابستان سال گذشته که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود، ۳۱ درصد افزایش یافته است و گندم‌های خریداری شده توسط مراکز خرید تضمینی گندم، در قالب ۶۱۳ هزار محموله به کانون‌های جمعیتی و مراکز ذخیره‌سازی ارسال شده‌اند.

این گزارش حاکی است؛ امسال در استان خوزستان که پیشتاز خرید تضمینی گندم کشور است و بیش از ۹۵ درصد مطالبات گندمکاران این استان پرداخت شده، تحویل محصول کشاورزان به یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن رسیده که معادل ۳۷ درصد گندم خریداری شده در کل کشور است.

گفتنی است؛ استان گلستان که به تازگی وارد عملیات خرید تضمینی گندم شده است با ۶۹۴ هزار تن خرید، در رتبه دوم پس از خوزستان قرار دارد و خرید این محصول نسبت به سال گذشته با ۶۴ درصد رشد همراه بوده و استان فارس نیز با ۳۷۲ هزار تن تا این مقطع از فصل خرید، در رتبه‌ سوم کشوری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار