عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پانا؛

وزارت صمت اصلاحات ساختاری خوبی در دست اقدام دارد؛ فرصت بدهیم

باید فرصت بیشتری در اختیار وزیر صمت گذاشته شود تا ساختار و بدنه معیوب وزارت صنعت، معدن و تجارت را اصلاح کند

تهران (پانا) – عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته سیاست‌های نادرست منجر به افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت آن شده است درباره اقدامات وزیر صمت برای اصلاح ساختاری حوزه صنعت، معدن و تجارت سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت صمت اصلاحات ساختاری خوبی در دست اقدام دارد؛ فرصت بدهیم

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه موارد استیضاحی وزیر صمت در حوزه خودرو مربوط به سیاست‌های چند دهه اخیر است و این در حالی است که وزیر صمت کمتر از یک سال در تصدی وزارت صمت حضور دارد، عنوان کرد: «گلایه‌مندی مردم و نمایندگان مجلس نسبت به عدم کیفیت و قیمت‌های بالای خودروسازان داخلی به حق است. مسئله این است که در 10 سال گذشته نظارت درستی روی خودروی داخلی نبوده و باعث شده خودروسازان به هر روشی که مایل بوده‌اند، قیمت خودرو را بالا ببرند و البته کیفیت لازم را برای خودرو لحاظ نکرده‌اند و این باعث اعتراض و گلایه‌مندی مردم شده است.»

اقدامات وزارت صمت برای اصلاح ساختار معیوب این وزارتخانه

آصفری اظهار کرد: «عدم خدمات پس از فروش و قیمت بالای خودرو همه از جمله گلایه‌هایی است که در حوزه خودرو وجود دارد و متاسفانه هر سه ماه یکبار شاهد این بوده‌ایم که قیمت خودرو بالا برود اما واقعیت امر این است که این را نباید آقای فاطمی‌امین پاسخ دهد زیرا وی در حال اصلاح ساختار وزارت صمت است و برای رسیدن به وضع مطلوب نیاز به زمان دارد. باید فرصت بیشتری در اختیارش گذاشته شود تا ساختار و بدنه معیوب وزارت صنعت و معدن و تجارت را اصلاح کند.»

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه باید فرصت بیشتری به وزیر صمت داده شود، گفت: «در واقع نیاز است که فرصت بیشتری به ایشان داده شود و وزارت صمت به‌تنهایی در صنعت خودرو مقصر نیست. متاسفانه بخشی از سهامدارانش خصولتی‌ها هستند ‌یا صندوق‌های بازنشستگی که برای تامین حقوق بازنشستگان ناگهان قیمت خودرو را بدون نظارت بالا می‌برند. همچنین افرادی هستند که اسپانسرشان خودروساز داخلی است و همه در این موضوع مقصر هستند.»

فاطمی‌امین به جد پیگیر ساماندهی خودرو است، به وی فرصت بدهیم

آصفری با اشاره به اقدامات مهمی که سیدرضا فاطمی امین در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام داده، اظهار کرد: «وزیر صمت از جمله وزرایی است که کارهای خوبی را در حوزه صنعت و معدن شروع کرده است و حتی اقدامات این مدت وی نشان داده که به صورت جدی وارد موضوع خودرو شده است پس باید به وی این فرصت داده شود تا برنامه‌هایش را عملیاتی کند. از سوی دیگر بسته بودن بازار واردات خودرو در گذشته باعث شده تا خودروساز داخلی سوءاستفاده کند و ضمن نداشتن کیفیت آن کالا را با هر قیمتی در اختیار مردم بگذارد.»

مقصر گرانی خودرو وزارت صمت نیست

آصفری درباره موضوع گرانی خودرو و سهم وزارت صمت از این مهم گفت: «مقصر تنها وزارت صمت نیست و مسایل زیادی بر این مهم اثرگذار است و تهدیدها یا قیمت ارز و عدم نظارتی که باید در حوزه خودرو باشد همه اینها در افزایش قیمت خودرو موثر است.»

وی افزود: «خودروسازها از بازار ارز سوءاستفاده کرده‌اند و در گذشته وزارتخانه برنامه‌ای برای خودرو نداشته و همه چیز با بی‌برنامگی پیش رفته است. باید این فرصت به وزارت صمت داده شود تا نسبت به اصلاح این مهم اقدام کند و با تدبیر و برنامه این موضوع را جلو ببرد تا به‌زودی نتایج پرباری را در عرصه صنعت و بازار خودرو به لحاظ کمی و کیفی ببینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار