یک هیات تجاری از تاجیکستان به ایران وارد شد

تهران (پانا) - یک هیأت تجاری از تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی، معاون اول وزارت صنعت و فناوری‌های نو این کشور وارد تهران شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
یک هیات تجاری از تاجیکستان به ایران وارد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی، معاون اول وزارت صنعت و فناوری های نو این کشور و در راستای توافقات چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی علمی و فنی ایران و تاجیکستان وارد تهران شد.

به همین منظور کمیته مشترک صنعت، معدن و تجارت دو کشور با حضور «علیرضا پیمان پاک»، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و شریفی معاون اول وزارت صنعت و فناوری‌های نو تاجیکستان در محل سازمان توسعه تجارت بر گزار می‌شود.

همچنین به منظور توسعه بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مذکور علاوه بر تشکیل کمیته مذکور، بازدیدهایی نیز از شرکت‌های صنایع دارویی، صنایع غذایی، پتروشیمی و محصولات شیمیایی ایران در استان‌های البرز، فارس و خراسان رضوی و دیدار با مسئولین این استانها در دستور کار هیأت تاجیکستانی قرار دارد.

این هیأت همچنین دیدارهایی را با مقامات وزارت نیرو، نفت، حمل و نقل و راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

لازم به ذکر است با توجه به تعاملات و ارتباطات خوب سیاسی مقامات دو کشور، در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حجم مبادلات تجاری دو کشور با رشد بسیار خوبی مواجه بود و حدود ۳۰ میلیون دلار افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار