وزیر ورزش و جوانان با همتایان آذربایجانی و عراقی دیدار کرد

تهران (پانا) - سیدحمید سجادی با همتایان آذربایجانی و عراقی خود و همچنین رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ورزش و جوانان با همتایان آذربایجانی و عراقی دیدار کرد

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی که برای حضور در نشست شورای دائمی اجلاس وزرای ورزش و جوانان همکاری اسلامی به باکو سفر کرده است، بعدازظهر امروز با همتایان آذربایجانی، عراقی و رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

در نخستین دیدار که میان وزرای ایران و آذربایجان برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری‌ها در دو حوزه جوانان و ورزش و همچنین برگزاری نشست شورای دائمی اجلاس وزرای ورزش و جوانان همکاری اسلامی به گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار دکتر سجادی پیشنهادهایی را برای توسعه مناسبات ورزشی بویژه در رشته‌هایی مانند سوارکاری، دوومیدانی و اتومبیلرانی و همچنین استفاده از ظرفیت دریاچه خزر مطرح کرد که با استقبال طرف آذربایجانی همراه شد.

دومین دیدار امروز وزیر ورزش و جوانان ایران با رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی بود. در این دیدار «آیهان» با قدردانی از میزبانی ایران از هیات رییسه این مجمع و بیان خاطرات و دستاوردهای سفر اخیرش به ایران به گلایه دکتر سجادی از حذف رشته زورخانه‌ای از بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه اشاره کرد و گفت که این موضوع را با وزیر ورزش ترکیه مطرح کرده و پیگیر موضوع است.

سجادی نیز در پاسخ با اشاره به بسته شدن جدول بازی‌های تابستانی پیش‌رو پیشنهاد داد که میزبان می‌تواند فرصتی را برای معرفی بیش از پیش این رشته ورزشی در جریان این بازی‌ها فراهم کند.

در ادامه دیدارهای دکتر سجادی در آذربایجان، وزرای ورزش و جوانان ایران و عراق با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار طرفین بر توسعه همکاری‌ها و استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود تاکید کردند.
دکتر سجادی در این دیدار با معرفی امکانات ایران در رشته‌هایی چون اسکی از طرف عراقی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و همچنین مناطق مرتفع ایران دعوت به عمل آورد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره همکاری در رشته‌های فوتبال و فوتسال و تبادل مربیان صحبت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار