وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش فارس خبر داد:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی مدارس

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش فارس از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش بر همه ابعاد جامعه اظهار کرد: آموزش و پرورش در اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور موثر است به طوری که امروز فارغ التحصیل هنرستانی بیکار نداریم در حالی که در مقاطع بالاتر تحصیلی فارغ التحیلان بیکار داریم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال گفت: با حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان، بهره وری افزایش می یابد و اگر فعالیت های دانش‌بنیان نباشد، تولید نیست و اگر تولید نباشد اقتصاد و اشتغالی نیست و اعتقاد همه بر این است که اقدامات دانش‌بنیان را باید از سن قبل از دبستان و دوران دبستان شروع کرد که حاصل آن عدالت تربیتی و عدالت اجتماعی است.
وی نرخ بازگشت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را بیش از 15 درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ بازگشت مانند سایر سرمایه گذاری ها ملموس نیست، لذا در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌شود.
نوری با اشاره به روند تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشکلات ایجاد شده در مسیر اجرای آن، گفت: در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی نباید از الگو هایی تقلیدی به ویژه الگوهای غربی استفاده کرد، زیرا ما یک نظام اعتقادی و ایدئولوژیک داریم.
وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیم های جدی و اثر گذار در شوراهای آموزش و پرورش، افزود: در قانون شورا ها اجازه تبدیل به احسن داده شده و با استفاده از این ظرفیت قانونی و مشارکت بخش خصوصی، می توان از فرسودگی مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان جلوگیری و نسبت به تجهیز و به روزکردن آن ها اقدام کرد، لذا نباید بودجه مدارس را صرف اینگونه اقدامات کرد، زیرا مدرسه در اولویت است و املاک مدارس هم باید به نفع خود مدارس استفاده شود.
وزیر آموزش و پرورش یکی از اولویت های خود را برچیدن مدارس کانکسی دانست و گفت: بیش از 8 هزار مدرسه کانکسی با جمعیت دانش آموزی بالای 10 نفر در کشور داریم و می توان در قالب یک طرح مشارکتی به صورت 20 درصد اعتبار از سوی استان ها و 80 درصد وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت خیرین، مدارس کانکسی را جمع آوری کرد.
وی با اشاره به تخصیص 420 میلیارد تومان برای تجهیزات و پروژه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه فرهنگیان در فارس، گفت: از این اعتبار باید برای پروژه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه های فرهنگیان استفاده کرد و علاوه بر این می توان از سایر منابع قانونی و کمک خیرین نیز بهره گرفت.
نوری با اشاره به اجرای 89 پروژه ورزشی در استان فارس، گفت: آمادگی ایجاد 100 فضای ورزشی دیگر نیز در استان فارس داریم که 50 درصد اعتبار آن از سوی معاونت تربیت بدنی پرداخت می شود .
وی با اشاره به اهمیت موضوع تربیت گفت: در همین راستا 1500 میلیارد تومان در سطح کشور برای فعالیت‌های تابستانی، پرورشی و آموزشی تخصیص داده شده است و در قالب قرارگاه عدالت تربیتی در همه استان‌ها از جمله فارس، بیش از 300 گروه جهادی برای فعالیت هایی مانند جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان و ساخت و ساز ساماندهی شدند.
نوری بر لزوم مکاتبه مسئولین استانی برای گسترش نواحی آموزش و پرورش در شیراز اشاره کرد و گفت: در سال جاری از طریق آزمون استخدامی 34 هزار و 813 نفر در آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم جذب می‌شوند و بر اساس مصوبه دولت نخبگان بدون آزمون جذب خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر تربیت معلم براساس سند تحول جدی هستیم، گفت: برش استانی سند تحول می‌تواند تدوین شود که استان فارس در این زمینه ظرفیت دارد.
نوری با بیان اینکه باید به عشایر معلم ثابت اختصاص دهیم، اما باید از همان منطقه و عشایر باشد، از کمک به تامین نیروی مورد نیاز مداری عشایری خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان فارس نیز امروز کلنگ زده و ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار