آموزش و پرورش فارس در راه‌اندازی هنرستان‌های دانش‌بنیان پایلوت کشوری شد

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از انتخاب این استان، برای راه‌اندازی هنرستان‌های دانش بنیان به عنوان پایلوت کشوری خبر داد و گفت این می‌تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش فارس در راه‌اندازی هنرستان‌های دانش‌بنیان پایلوت کشوری شد

محمد خلیل عسکری در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در استان فارس 61 هزار و 242 نیروی انسانی وجود دارد و این استان با 59 منطقه آموزشی بزرگترین آموزش و پرورش کشور از حیث تعداد مناطق آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در فارس تعداد 941 هزار و 204 دانش آموز در 43 هزار و 960 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
وی گفت: در این استان 5 هزار و 861 مدرسه عادی داریم که از اینها هزار و 934 مدرسه عادی دولتی مختلط هستند که عمده این مدارس در دوره ابتدایی هستند و با توجه به اینکه دانش‌آموزان دختر در دوره ابتدایی به بلوغ می رسند این اختلاط مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.
وی گفت: از کل 9 هزار و 236 مدرسه استان 3 هزار و 179 مدرسه مختلط داریم که در کنار این‌ها تعداد یکصد و 42 مدرسه شبانه‌روزی در استان وجود دارد که 21 مدرسه شبانه‌روزی در حوزه عشایری دایر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در فارس هنرستان شبانه‌روزی عشایری نداریم که ضرورت دارد یک هنرستان شبانه‌روزی پسرانه و یک هنرستان شبانه‌روزی دخترانه راه‌اندازی شود.
عسکری گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی استان 23 و چهار دهم است و این رقم در شیراز با توجه به اینکه 30 درصد دانش‌آموزان استان در این شهر تحصیل می‌کنند بسیار بیشتر است به طوری‌که در شهر شیراز 319 هزار و 355 دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: از کلان مساله‌های آموزش و پرورش فارس در سال پیش رو بحث نیروی انسانی است که مجموع جذب ما در سال آینده 5 هزار و 379 نفر خواهد بود که پیش بینی بازنشستگی در مهرماه سال آینده 5 هزار و 966 نفر است.
عسکری گفت: ما اگر تنها جذب و بازنشتسه‌های سال پیش رو را در نظر بگیریم 587 نیرو کمبود داریم.
وی گفت: در مجموع در استان 11 هزار و 477 نیرو کمبود داریم که برای جبران از یکهزار و 588 نیروی بازنشسته استفاده خواهیم کرد و همچنین از ظرفیت هزار و 401 عوامل اجرایی یعنی مدیران و معاونین استفاده می‌کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با این وجود برای سال آینده 8 هزار و 248 نیرو کمبود داریم که نیاز است بسته های حمایتی ویزه‌ای برای استان فارس در نظر گرفته شود.
عسکری گفت: خوشبختانه فارس برای راه اندازی هنرستان‌های دانش‌بنیان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است که این می‌تواند در توسعه و هدایت متوازن تحصیلی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشد.
وی گفت: در فارس یازده مرکز آموزشی و رفاهی، همچنین 6 درمانگاه فرهنگیان و 35 خانه معلم وجود دارد که بعضی از این‌ها مثل مرکز آموزشی رفاهی اقلید نیاز به حمایت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مرکز آموزشی رفاهی شماره 2 فرهنگیان فارس در فرهنگ شهر شیراز، جهرم و فسا و ساختمان درمانگاه داراب نیز نیاز به منابع مالی برای افتتاح دارد.
وی گفت: استان فارس قطب درمانی کشور است که مراجعات زیادی از سراسر کشور به درمانگاه‌های این استان مراجعه می‌کنند که نیاز به تقویت و تجهیز ساختمان همراه بیمار داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یک پروژه 486 واحدی مسکن نیز از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان در حال ساخت است که متاسفانه کمک کاری های در این زمینه شده است که نیازمند تاکید و پیگیری از سوی وزارت است.
عسکری افزود: استان فارس را به عنوان یک ظرفیت گردشگری می‌دانیم و خوشبختانه امسال دومین استان به لحاظ پذیرش گردشگران نوروزی بودیم که از این حیث نیازمند یک اردوگاه ملی هستیم.
وی ادامه داد: یکی از هشت دهکده ورزشی کشور به فارس اختصاص داده شده است که این یک فرصت خوب برای استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال‌های گذشته، استان فارس پذیرای مسابقات ورزشی بین‌المللی بود که این مسابقات در مجموعه ورزشی بعثت برگزار شد که اگر این مجموعه ورزشی تکمیل و بهسازی شود قطعا در آینده نیز می‌تواند میزبان و پذیرای بسیاری از مسابقات باشد.
وی گفت: در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت نیز پروژه های نیمه تمامی دارد که خوشبختانه امروز 42 پروژه ورزشی در استان افتتاح شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تعدادی تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی در حال انعقاد است که اولین تفاهم ما با شهرداری بوده است که مطالبات 94 میلیاردی از شهرداری نیز وجود دارد.
وی گفت: امروز کلنگ دانشگاه فرهنگیان استان نیز به زمین زده خواهد شد که این یک فرصت بزرگ برای آموزش و پرورش استان است.
عسکری گفت: 21 هزار فرهنگی سراسر فارس در مسابقات ورزشی فرهنگیان استان شرکت کردند که هفته گذشته یکهزار و 800 نفر به مرحله استانی صعود کردند که این مسابقات با یک پیوست فرهنگی انجام شد؛ مسابقاتی ویژه دانش‌آموزان و اولیا دانش‌آموزان نیز برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: خوشبختانه دستور حضور آموزش و پرورش فارس در هیات پژوهش استانداری استان نیز توسط استاندار نیز صادر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار