ایجاد  بانک فرامرزی و  واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها 

تهران (پانا) - مدیر خانه بلاکچین ایران  در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی روسیه پیرامون رویداد اسکوکوآکس از ایجاد  بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد  بانک فرامرزی و  واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها 

علی پاک‌باخته‌گان‌زنجانی، عضو هیات مدیره کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: تفاهم نامه همکاری بین تجار ایران و روسیه بر اساس رویداد اسکوکوآکس که قرار است سه ماه آینده برگزار شود، صورت گرفت که کشورهای حوزه پیمان شانگهای ،
کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S.) و کشورهای همسایه ایران که شامل ۲۶ کشور هستند در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند برگزار می شود.

پاک‌باخته‌گان‌زنجانی یادآور شد: دبیر کل رویداد آقای سجودی و بنده هم به عنوان معاونت مالی بانکی رویداد و ایجاد بانک فرامرزی معرفی شدم .

وی با بیان اینکه در این رویداد 26 کشور حضور دارند که در واقع نیمی از جمعیت جهان و 40 درصد خشکی جهان را شامل می شوند افزود: این اتفاق بزرگ و خیلی خوبی است که برای بنگاه های خصوصی در حال وقوع است.

رئیس کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز درعین حال بیان کرد: امروزه داد و ستد مالی در بین تجار با توجه به وضعیت تحریم،بسیار سخت است و اگر یک واحد پول مشترک بین کشور ما و کشورهای دیگر که تحریم شده اند ایجاد شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و این موضوع موجب کاهش بار مالی برای کشور ما می‌شود و در نهایت کالایی که به دست مردم می‌ رسد با قیمت بهتر و ارزان تر داد و ستد می شود.

مدیر خانه بلاکچین ایران افزود: اصلی ترین کار ما تسهیل در تبادلات مالی با عنوان سوئیفت (SWIFT) است که باعث می‌شود هر کالایی را به راحتی با پرداخت پول دریافت کنیم و همانطور که گفتم در نهایت به نفع مردم ایران است.

همچنین محمد حسن محبیان، عضو هیات مدیره و نائب رئیس خانه بلاکچین ایران در حاشیه این دیدار گفت: تجربه طلایی ایران را در رابطه با مقابله با تحریم، کمکی برای کشورهای مورد تحریم از جمله روسیه است.
وی اظهار کرد: ما به عنوان بخش خصوصی در قالب تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی کشور روسیه‌که بخش خصوصی محسوب می شود، زیرساختی را برای امور بانکی، مسائل تحریم و امکاناتی که می‌توان در زمینه زیرساخت‌های مالی بانکی آماده کنیم،منعقد کردیم.

محبیان، تجربه طلایی ایران را در رابطه با مقابله با تحریم ، اینگونه تشریح کرد: با توجه به تجربه ای که کشور ما در زمینه مسائل بانکی و تحریم‌ها در سال‌های بعد از انقلاب داشته ، این اتفاق ، کمک بزرگی به کشور روسیه در زمان تحریم محسوب می شود.

وی در ادامه توضیح داد: زیرساخت‌هایی که ما در سطح بین المللی برقرار کردیم می‌تواند برای کشور روسیه هم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توانیم به عنوان تسهیل کننده، کمک مالی به شرکت‌های مالی و بازرگانی داشته باشیم و این موضوع از طرفی، درآمد خوبی نیز برای کشور ما محسوب می شود.

بر اساس این گزارش،یوواچف ویاچسلاو_معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران(وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه )در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم.
وی در رابطه با همکاری با خانه بلاکچین ایران گفت: ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم و در آینده این موضوع،اتفاق مهمی را برای ما رقم خواهد زد والبته این را هم می‌دانیم که قوانین سختی بین ما و ایران در مورد انتقال پول وجود دارد.

معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران، به حل مسائل حقوقی و راهکار بهتر برای هر دو کشور اشاره داشت و افزود: به اعتقاد من، کشور ایران و روسیه در زمینه مسائل حقوقی باید تفکرات بهتری داشته باشند چرا که قانون درستی در زمینه پول‌های الکترونیک وجود ندارد.

این مقام روسیه ای تصریح کرد:در رابطه با مسائل و موضوعات مهمی در این تفاهم نامه صحبت شد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که از جمله می توان به حوزه حمل و نقل، ترانزیت، مالی و مبادله تکنولوژی‌ها اشاره کرد و قرار است بعد از ایجاد هماهنگی‌های لازم،اجرایی شود.

همچنین، دبیرکل رویداد اسکوکوآکس تاکید کرد: اسکوکوآکس رویدادی برای خنثی کردن تحریم و مبادلات بیشتر برای شرکت‌های خصوصی است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار