وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

جذب بیش از 34 هزار معلم در سال تحصیلی جدید

از دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم استفاده خواهد شد/ هیات‌های ممیزی برای اجرای قانون رتبه‌بندی تشکیل شده است/ در حکمرانی آموزش و پرورش حصارها باید معلوم باشد، موسسات نباید برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف کنند

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان فارس اظهار کرد پایه‌گذاری جامعه دانش‌بنیان در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد که بخش زیادی از آن در دوران پیش از دبستان و دبستان صورت خواهد گرفت، بنابراین باید با سرمایه‌گذاری مناسب، بستر بروز جامعه دانش‌بنیان در کشور فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 34 هزار معلم در سال تحصیلی جدید

یوسف نوری در دیدار با فرهنگیان فارس گفت: نقش معلمان در تثبیت تمدن رضوی بسیار حائز اهمیت است و فرهنگیان می‌توانند در ترویج این فرهنگ نقش مهمی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: افراد زیادی در فارس در راه مبارزه با استکبار به فیض شهادت نائل شدند که یکی از آنها، شهید دستغیب است که از عناصر اصلی نهضت امام خمینی (ره) در راه مبارزه با استکبار بود.

نوری گفت: بیش از 40 سال است که دشمنان جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند تا کشور را تضعیف کنند، اما نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند.

وی افزود: شهدای فرهنگی شاخصی مانند شهید رجایی، شهید باهنر و ... را داریم که نشان از اهمیت و تاثیر کار معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوران کرونا معلمان با همت مضاعف خود و با کمترین امکانات نگذاشتند تا آموزش تعطیل شود، گفت: معلمی شغلی پیامبرگونه و کاری خداگونه است، به همین دلیل است که در ثثبیت و کارآمدی جمهوری اسلامی، معلمان نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حکمرانی آموزش و پرورش حصارها باید معلوم باشد و موسسات نباید برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه اعتقاد داشتیم برای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت باید مدارس باز می شدند که با انجام واکسیناسیون سراسری، این کار انجام شد، افزود: جریان عاطفی و احساسی باعث شده بود مدارس تعطیل شوند و این موضوع آسیب های زیادی به جامعه دانش آموزی کشور وارد کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال های گذشته، سند 2030 آموزش و پرورش را تحت تاثیر خود قرار داده بود، اما به دلیل وجود سند تحول بنیادین و با اتکا بر آن، سند 2030 را حذف کردیم، بنابراین هر چه بهتر سند تحول را اجرا کنیم، اسناد غربی اجازه بروز و حضور در نظام تعلیم و تربیت کشور را نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در هیات دولت گفت: رتبه بندی معلمان با اعتبار 38 هزار میلیارد تومان تصویب شد و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و هیات های ممیزی برای، اجرایی کردن این قانون تشکیل شده است. همچنین در تصویب و اجرای قانون رتبه بندی معلمان مجلس، دولت و شورای نگهبان همگی همکاری خوبی داشتند.

نوری گفت: اختصاص و افزایش سرانه مدارس، تغذیه رایگان دانش آموزان مناطق کم برخوردار، مسابقات ورزشی فرهنگیان و دانش آموزان و تقویت بیمه تکمیلی فرهنگیان را در دستور کار قرار داده ایم و باید با شتاب بیشتری به سمت توسعه آموزش و پرورش حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع کمبود نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی جذب بیش از 34 هزار معلم را در دستور کار داریم و از دانشجوهای ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز برای جبران کمبود معلم استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: باید نیروهای متخصص، کارآمد و باثبات در آموزش و پرورش جذب شود، بنابراین جذب نخبگان را در دستور کار داریم.

وی در پایان گفت: به دنبال خلق منابع جدید برای آموزش و پرورش هستیم، بنابراین با انعقاد تفاهم نامه با وزارت خانه های مختلف به دنبال ارائه کارآموزی و تربیت نیرو در هنرستان ها برای دستگاه‌های مختلف اجرایی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار