وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی فارس:

زمینه‌ای ایجاد کرده‌ایم تا نخبگان بدون آزمون جذب دستگاه‌های اجرایی شوند

آموزش و پرورش در خط مقدم جذب نخبگان است/ آموزش و پرورش به دنبال این است که تعدادی هنرستان در کنار صنایع ایجاد کند

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با نمایندگان دانش‌آموزان استان فارس، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر حرکت‌های جهادی، گفت شما دانش‌آموزان به عنوان نمایندگان دانش‌آموزی باید در راستای رفع هر کدام از مسائل و موانع موجود با ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی گام بردارید و منشا رویدادهای بزرگ فرهنگی باشید.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌ای ایجاد کرده‌ایم تا نخبگان بدون آزمون جذب دستگاه‌های اجرایی شوند

یوسف نوری، با اشاره به نقش هیات‌های مذهبی و تاثیر فعالیت‌ برای ائمه اطهار علیهم‌السلام، گفت: از شما نمایندگان دانش‌آموز می‌خواهیم تا با راه‌اندازی پویش‌های خلاقانه در راستای فرهنگسازی و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه و در بین دانش‌آموزان موثر باشید.

وی، از مسوولان تشکل‌ها خواست تا ساماندهی کنند و به عنوان حلقه میانی در بین دانش‌آموزان نقش ایفا کنند و دانش‌آموزان را برای ایجاد موج‌های اجتماعی در جامعه حرکت دهند، چرا که امروز مردم نیاز دارند و هر کدام پایگاهی را ایجاد کنید و در نقش یک امت منشا خیر در جامعه باشید.

وی با اشاره اینکه نیاز تمدن نوین اسلامی، آموزش و پرورشی فراتر از این است، گفت: برنامه‌ریزی و جلسات مستمری در این راستا تشکیل شده است تا با حذف برخی رویه‌های اشتباه، نظام آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: در بحث هنرستان‌ها، سال‌ها به دنبال این بوده‌ایم تا صنعت را به هنرستان‌ها وارد کنیم که این کار اشتباه است و ما نباید کارخانه را به هنرستان بیاوریم، بلکه به دنبال این هستیم تا تعدادی هنرستان در کنار صنایع ایجاد کنیم و زمینه این را ایجاد کرده‌ایم تا نخبگان بدون آزمون جذب دستگاه‌های اجرایی شوند و ما در آموزش و پرورش در خط مقدم جذب نخبگان هستیم.

نوری، از دانش‌آموزان خواست تا از فضای مدرسه خارج شوند و محیط‌های مختلف اجتماعی و اصناف را از نانوایی، مساجد، محافل مذهبی، صنایع موجود در محلات خود ببینند و با فعالیت‌های اجتماعی آشنا باشند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید همکلاسی‌های خود را به این سمت حرکت دهید و تمام مطالبات خود را برنامه‌ریزی کنید و به عنوان حلقه واسط در رفع مسائل موجود موثر باشید.

وی ادامه داد: ما دانش‌آموزانی را می‌شناسیم که می‌روند ولی برمی‌گردند و به کشور خدمت می‌کنند هرچند که نواقصی هم وجود داشته باشد، همانطور که دکتر حسابی هم برگشت و منشا ایجاد دانشگاه و خدمات مختلف در کشور شد.

وی در پایان خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: شما دانش‌آموزان و خصوصا شما نخبگان، آینده‌سازان این مملکت هستید و نقطه اشتراک سرود سلام فرمانده، امام زمان (ع) به عنوان فصل مشترک همه ما است که موجب اتصال همه شما باهم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش‌آموزانی که به برخی مشکلات اشاره کرده‌ بودند، گفت: ملت ما در ابتدا تکلیف‌گرا است، به این معنی که قبل از اینکه فریاد بزند و مشکل را علنی کند به حال تکلیف خود در رفع مسائل اقدام می‌کند، بنابراین انتظار داریم شما دانش‌آموزان با همیاری یکدیگر در مدارس خود و در حوزه‌های فعالیتی خود بتوانید منشا برکت و اتفاقات مثبت در راستای رفع مسائل باشید.

در این دیدار، نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و جمعی از دانش‌آموزان برگزیده استان فارس، به بیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش پرداختند.

خبرنگار: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار