سجادی: ایران و آذربایجان در خیلی از رشته‌های ورزشی فصل مشترک دارند

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان گفت حضور در جمهوری آذربایجان و نشست شواری دائمی اجلاس وزرای جوانان و همکاری اسلامی، آغاز برخی تعاملات در دوره عدالت‌محور و مردمی آیت‌الله رئیسی با کشورهای اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۸۸۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سجادی: ایران و آذربایجان در خیلی از رشته‌های ورزشی فصل مشترک دارند

سیدحمید سجادی در خصوص اهداف و برنامه‌های سفرش به جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: نشست شورای دائمی اجلاس وزرای جوانان و ورزش همکاری اسلامی، قرار است در باکو پایتخت کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان آغاز شود که در آن وزرای ورزش و جوانان عضو این سازمان، حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این نشست دو هدف اصلی دارد، گفت: در حدود چهار سال پیش آخرین نشست این سازمان که چهارمین دوره آن بود، برگزار شد و در قطعنامه صادر شده مفاد و دستوراتی بوده که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های نشست این دوره، بررسی عملکرد کشورها و گزارشی از نحوه اجرای قطعنامه‌ها خواهد بود. همچنین برای تولید و محتوای نشست بعدی که در عربستان خواهد بود برنامه‌ریزی، همفکری و تبادل نظر خواهد شد. همین طور گزارش تمام کشورها و دستورالعمل‌هایی که صادر شده در برنامه‌ای فشرده از ساعت ۹ صبح تا حدود ۴ بعد از ظهر ارائه خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوارم این نشست آغاز یک‌سری تعاملات جدید در دوره دولت عدالت محور و مردمی آیت الله رئیسی با کشورهای اسلامی شود چراکه ما پیام‌های خوبی در این نشست خواهیم داشت. امیدواریم برنامه‌هایی که در فصل جدید فعالیت جوانانه دوره فعلی وزارت ورزش و جوانان طرح ریزی و تدوین شده است، به صورت بین المللی هم تحقق پیدا کند.

وی در خصوص برنامه‌ها و دیدارهای جانبی خود در این سفر یادآور شد: خوشبختانه سابقه و همکاری خیلی خوبی با جمهوری آذربایجان داریم و باز هم این روابط را توسعه خواهیم داد. چندین برنامه ورزشی و همینطور برنامه‌های اجتماعی و جوانان را در دستور کار داریم که در مذاکرات و دیدارهای مختلفی که انجام می‌شود حتما مطرح و از این فرصت‌ها به نفع کشور عزیزمان استفاده خواهیم کرد.

سجادی اضافه کرد: ما و آذربایجان در خیلی از رشته‌های ورزشی فصل مشترک داریم و می‌توانیم از نظر تبادل علم ورزش، تبادل نیروی متخصص انسانی، اردوهای مشترک، استفاده از فضاها و امکانات ورزشی، نشست‌های علمی ورزشی و استفاده از ظرفیت دو کشور برای میزبانی رویدادهای ورزشی همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی با تشکر ویژه از میزبانی آذربایجان از مسابقات کشورهای اسلامی دوره قبل، اظهار داشت: وقتی در سال ۲۰۱۷ آذربایجان میزبان رقابت‌های کشورهای اسلامی بود، رشته ورزشی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با همت خود کشور آذربایجان و با جدیتی خاص در جدول رقابت‌ها قرار گرفت و خیلی هم با شکوه برگزار شد و استقبال خوبی هم از سوی کشورهای مسلمان شد که جای تشکر ویژه دارد. به طور اخص در برخی از رشته‌ها مثل سوارکاری و چوگان و دوومیدانی که اینجا خاستگاه و جایگاه خوبی دارد، برای تعاملات بیشتر مذاکره خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رشته موتورسواری و اتومبیلرانی حتما یکی از سرفصل‌های مذاکرات خواهد بود، گفت: رئیس این فدراسیون قبل از سفر از من خواست که در این مذاکرات، تعاملات و همکاری‌های این رشته در دستور کار باشد. از نظر ساخت و ساز اماکن ورزشی، امکانات ورزشی و ملزوماتی که برای رشته‌های ورزشی مورد نیاز است امیدوارم اتفاقات و همکاری‌های خوبی صورت بگیرد. همچنین امیدوارم برای سرمایه‌گذاری در ساخت اماکن ورزشی از ظرفیت آذربایجان استفاده کنیم و کارهای مشارکتی از این دست هم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار