معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان:

تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش باید نگرش تربیتی داشته باشند

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد نظارت دقیق و کامل بر برنامه‌های آموزش و وپرورش مورد تاکید است و تمامی باید برنامه‌ها نگرش تربیتی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش باید نگرش تربیتی داشته باشند

سید بهاء الدین ملک حسینی در این جلسه که با تاکید بر پروژه مهر و با حضور معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن کنفراس باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، اظهار کرد: مطالبات در حوزه پرورشی و فرهنگی زیاد است به طوری که دستگاههای زیادی از آموزش و پرورش مطالبه گری می کند در حالی که خودشان پاسخگو نیستند.

ملک حسینی افزود: تاکید آموزش و پرورش تنها نظارت بر امور نیست بلکه ما وظیفه داریم زیرساخت ها را برای دانش آموزان نیز فراهم کنیم تا به جایگاه های بالای انسانی برسند.

وی گفت: در جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری ۶ رتبه کشوری کسب کردیم، هدایایی رتبه اولی های جشنواره ها به صورت واریز به حساب است که تا هفته آینده پرداخت خواهد شد. در مسابقات قرآن، عترت و نماز نماز نیز هر ساله رتبه های خوبی در سطح کشوری کسب می کنیم.

ملک حسینی با بیان اینکه اردو ها یکی از مباحث مهم است که تابستان بیشترین سر و کار را با آن خواهیم داشت، بیان کرد : 155 پایگاه فعالیت تابستانه برای اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان پیش بینی کرده ایم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: از آنجا که آموزش مجازی آسیب های جدی را در ایام کرونا متوجه دانش آموزان نمود در برنامه ها و فعالیت های تابستانه سعی بر آن است بیشتر اوقات و فراغت دانش آموزان مورد نظر باشد تا بتوانیم به نحوی آن لذت و وابستگی که دانش آموز از استفاده اینترنت و گوشی بدست می آورد را کاهش بدهیم.

وی با اشاره به راه اندازی خط ملی ۱۵۷٠ در مرکز مشاوره آموزش و پرورش، گفت : این خط با هدف مداخله به هنگام در فوریت‌های روانی و اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی در حوزه‌های تربیتی، تحصیلی و خانوادگی دانش آموزان، معلمان و والدین از ساعت ۸ صبح الی 20 شب به تماس گیرندگان مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

ملک حسینی به بحث ساماندهی نیروی انسانی در حوزه معاونت پرورشی اشاره کرد و افزود: برای مربی پرورشی ابلاغ صادر می شود اما کسانی که بخواهند از حوزه آموزشی وارد حوزه پرورشی شوند نیاز به مجوزهای وزارت آموزش و پرورش دارند.

وی با بیان اینکه کتب جشنواره دانایی و توانایی در سطح استان توزیع شده است،گفت: برگزاری مرحله شهرستانی این جشنواره مورد تاکید است که باید در همین تیرماه اجرایی شود، مرحله کشوری نیز در نیمه اول شهریور خواهد بود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در جشنواره معلمان هنرمند که در شیراز برگزار شد ۵ نفر از همکاران حائز رتبه های برتر شدند، جناب آقای نارکی از گچساران رتبه اول این جشنواره را کسب و جایزه خود را به خانواده شهدا تقدیم کردند، این اقدام فرهنگی وی نیز مورد تحسین وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

ملک حسینی تصریح کرد: مدیران مدارس نسبت به تکمیل فرم های پایش آسیب های اجتماعی اقدام کنند، در این راستا مدیران باید آسیب هایی که در حواشی مدرسه رخ می دهد را در سامانه پایش های اجتماعی به صورت هفتگی وارد کنند، در این زمینه کمترین میزان مشارکت در کشور مربوط به استان خودمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار