چگونه از شر سر و صداها در آپارتمان خلاص شویم؟

تهران (پانا) - در آپارتمان معمولا سر و صداهای متفاوتی می‌تواند آزاردهنده باشد. از صدای همسایه‌ها و تلویزیونشان و صدای کودکان گرفته تا سر و صدای بیرون از خانه و صدای ماشین و موتور و ... اما با برخی راهکارها می‌توان میزان این سر و صداها را کاهش داد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
چگونه از شر سر و صداها در آپارتمان خلاص شویم؟

به گزارش نمناک، آپارتمان نشینی اغلب با سختی هایی همراه است، قسمتی از این مشکلات مربوط به سر و صدای واحد های اطراف می شود که می تواند برای بسیاری افراد آزاردهنده باشد. برای داشتن خانه‌ای آرام و بی‌سروصدا می‌توانید از انواع راهکارهایی که عنوان می شود استفاده کنید، این روش‌ها و راهکارها به شما کمک می‌کند تا سروصدای زندگی شهرنشینی را کمتر احساس کنید.

عایق کردن دیوارهای مشترک

اگر همسایه های شما پر سر و صدا هستند، می توانید با قرار دادن مبلمان و وسایل بزرگ خود در پشت دیوارهای مشترک مقدار زیادی از صدا را مسدود کنید. سعی کنید بیشتر از وسایل بزرگ مثل کمدها برای این کار استفاده کنید تا دیوار را به صورت کامل پوشش دهد. همچنین تزئین دیوارها با تصاویر و قاب ها، نصب دیوار زنده یا سبز، یا چسباندن کاشی های دیواری می تواند ایده خوبی باشد.

فرش و موکت کردن خانه

اگر سر و صدای همسایه بالا باعث آزار شما می شود، همسایه طبقه پایینی شما هم شاید صدای سقف آپارتمان را تحمل کند. برای حل این مشکل می توانید از فرش برای جلوگیری از انتقال صدا استفاده کنید. کف آپارتمان هایی که از چوب سخت ساخته شده باعث تولید صدای بسیاری می شود و این می تواند بسیار آزار دهنده باشد. برای جلوگیری از انتقال صدا در آپارتمان می توانید در قسمت های پر رفت و آمد فرش پهن کنید تا از انتقال صدا جلوگیری کند. همچنین استفاده از فرش یا قالیچه نیز مانع پیچیدن صدا در خانه می شود. پدهای مخصوصی نیز وجود دارد که می توانید به جای فرش از آنها استفاده کنید.

ضد صدا کردن با کفپوش

وینیل کف پوشی کامپوزیتی و رزینی است که از فشردن چند لایه به یکدیگر ساخته شده اند اما در این حال بسیار انعطاف پذیر است. این پوشش ها در کنار مقاومت بالا و سادگی در نگهداری، عایق مناسبی برای جذب صدا هستند و سبب کاهش سر و صدای محیط خواهند شد.

خلاص شدن از صدای ماشین لباسشویی

برای خلاص شدن از صدای ماشین لباسشویی می توانید از پنل های اکوستیک استفاده کنید. این پنل ها با استفاده از سوراخ های کوچکی به دیوار متصل می شوند. قرار دادن کفپوش های لاستیکی در زیر این وسایل (مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی) می تواند تا حدی میزان صدا را کاهش دهد.

درزگیری پنجره

درب و پنجره مجرای انتقال صدا به داخل خانه هستند پس به کمک درزگیر می توان فضای واسطی بین اتاق و پنجره و عایق صوتی برای پنجره ایجاد کرد و از این طریق از ورود اصوات مزاحم جلوگیری کرد.

عایق صوتی سقف

اگر شما در طبقه های پایین آپارتمان زندگی می کنید می توانید از عایق های صوتی سقف استفاده کنید که با استفاده از سوراخ های ریزی به سقف متصل می شوند. این عایق های صوتی هم می توانند در دمای اتاق به شما کمک کنند و هم صدا را به خوبی مسدود کنند. پانل های سقفی آکوستیک و جاذب صدا با طراحی های متفاوتی ارائه می شوند.

جلوگیری از انتقال صدای درب خانه

اگر درب آپارتمان شما از زمین فاصله دارد، می تواند صدای زیادی از اطراف را به آپارتمان شما انتقال دهد، برای جلوگیری از انتقال صدا می توان از فوم یا پارچه های ضخیم استفاده کرد. مزیت دیگر این کار هدر نرفتن گرما در زمستان و سرما در تابستان است که در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

تغییر چیدمان خانه

برای اینکه صدای همسایه ها شما را کمترآزار دهد، چیدمان خانه خود را تغییر دهید مثلا کتابخانه تان را روی دیوار مشترک نصب کنید یا تلویزیون خود را در کنار دیوار مشترک قرار دهید، درون اتاق خواب تختخواب را تا حد امکان از دیوار مشترک فاصله دهید.

استفاده از پرده های ضخیم

برای جلوگیری از ورود صداهای بیرون به درون آپارتمان می توانید از پرده های ضخیم استفاده نمایید. این پرده ها می توانند بیشتر صدای بیرون را مسدود کنند؛ می توانید از این پرده ها برای عایق صوتی اتاق خواب استفاده کنید تا در هنگام شب از صدای بیرون از خواب بیدار نشوید. در خرید پرده به مواردی مثل یکپارچه بودن، عایق بودن و... توجه نمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار