موسی هدایتی: نمایش «نازنین و غولک‌ها» به اهمیت کنجکاوی کودکان می‌پردازد

تهران (پانا) - نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نازنین و غولک‌ها» گفت این نمایش اهمیت کنجکاوی کودکان و پاسخ به سوالات آن‌ها را در قالبی داستانی، به والدین گوشزد می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۸۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
موسی هدایتی: نمایش «نازنین و غولک‌ها» به اهمیت کنجکاوی کودکان می‌پردازد

موسی هدایتی که از استان کردستان با نمایش «نازنین و غولک‌ها» در جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، اظهار کرد: این نمایش به اهمیت دادن کنجکاوی کودکان و پاسخ به سوالات آنها را برای والدین گوشزد می‌کند.

وی ادامه داد: کودکان همواره در ذهن خلاق خود سوال‌های زیادی دارند که از بزرگ‌ترها و معلمان خود می‌پرسند؛ اما والدین و مربیان، بعد از پاسخ به چند سوال، دیگر حوصله پاسخگویی به کودکان را ندارند و به آنها بی‌توجهی می‌کنند.

هدایتی بیان کرد: کودکان ذاتاً کنجکاو هستند، همه چیز در این دنیا برای آنها تازگی دارد، سؤال‌های بی‌شماری با کلمات پرسشی «چگونه و چرا» می‌پرسند؛ از علت آبی بودن آسمان گرفته، تا چرا موقع جوشاندن آب، بخار از کتری بیرون می‌آید، که گاهی والدین با بی‌توجهی به این سوالات پاسخ می‌دهند.

این کارگردان تصریح کرد: وقتی کاری یا درسی به صورت اجبار به کودکان و دانش‌آموزان تحمیل ‌شود، این اجبار تبدیل به غول می‌شود.

هدایتی که نمایشش در بخش مسابقه خیابانی جشنواره بیست و هفتم اجرا می‌شود، گفت: تئاتر خیابانی بسیار قدرتمند و تاثیر‌گذار است چرا که ارتباط بی‌واسطه و مستقیم با تماشاچی برقرار کرده و مسائل و معضلات جامعه را بیان می‌کند.

کارگردان و نویسنده «نازنین و غولک‌ها» افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان یک جشنواره تخصصی است که در کنار اجرای نمایش بار آموزشی نیز دارد و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای هنرمندان و هنر دوستان با حضور اساتید مجرب برای ترویج هنر نمایش گام موثری برمی‌دارد.

وی در ادامه عوامل اجرایی نمایش را معرفی کرد و افزود: محمد‌صدرا شهبازیان بازیگر خردسال و بیتا شهبازیان، محمد شهبازیان، مهدی رسولی، عاطفه بهمنی، آیسودا بشیری سایر بازیگران؛ زینب عربیان، کیمیا شهبازیان، امیر شهبازیان، مسعود یارعلی، سهیلا عبدالملکی، مهدی رسولی و شیما میرکی عوامل پشت صحنه هستند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی‌عباس از یکم تا ششم تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار