معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

۱۵۵ واگن مترو ساخته می‌شود

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد طبق تفاهم‌نامه شهرداری، ساخت یک خط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۵ واگن مترو ساخته می‌شود

به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی درباره ساخت یک خط کامل مترو توسط بخش خصوصی، عنوان کرد: تفاهم‌نامه اولیه‌ای بین شهرداری تهران و شرکت مپنا مبادله شده است.

وی افزود: محورهای مختلفی نظیر برقی‌سازی ناوگان، ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، احداث یک خط کامل مترو در این تفاهم‌نامه گنجانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مهم‌ترین محور این تفاهم‌نامه، ساخت یک خط کامل مترو به همراه تجهیزات از میان چهار خط باقی مانده است، افزود: شرکت مپنا درحال تصمیم‌گیری برای انتخاب است تا ببیند ساخت کدام یکی از خطوط باقی مانده (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) باتوجه به شرایط‌شان مناسب‌تر است.

شفیعی تأکید کرد که طبق این تفاهم‌نامه، ساخت خط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی صنعت واگن سازی در این شرکت، گفت: درحال حاضر شرکت مپنا، شرکت واگن پارس را خریداری کرده است و خودشان برای تأمین و تولید قطارهای خط مورد نظر، اعلام آمادگی کرده‌اند.

شفیعی با بیان اینکه یک پروژه دیگر درحال پیگیری از شرکت مپناست، افزود: غیر از بهره برداری از یک خط کامل مترو، این شرکت پیشنهاد داده‌ تا برای تولید ۱۵۵ دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس اقدام کند؛ یعنی تولید این ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی خودشان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار