عضو شورای شهر تهران:

شهرداری تهران با همراهی وزارت بهداشت فکری به حال اقامت همراهان بیمار کند

تهران(پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار شد؛ شهرداری تهران با همراهی وزارت بهداشت فکری به حال اقامت همراهان بیمار کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران با همراهی وزارت بهداشت فکری به حال اقامت همراهان بیمار کند

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا گفت: یاد و خاطره شهدای عزیز عملیات بیت‌المقدس که به فتح و آزادسازی خونین شهر عزیز منجر شد را تبریک می‌گویم و شهادت مظلومانه شهید خدایی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. لعن و نفرین ابدی بر قاتلان و آدم‌کشان حرفه‌ای که قطعا از چنگال انتقام همرزمان این شهید در امان نخواهند بود.

او در ادامه طی تذکری گفت: تذکر بنده در راستای بند شش ماده 55 قانون شهرداری‌ها است. در چند روز گذشته مخصوصا دیروز در صفحه اول روزنامه‌های کشور و در فضای مجازی عکس‌هایی منتشر شده بود که در خیابان‌های اطراف برخی از بیمارستان‌های شهر تهران چادرهای گروهی و انفرادی از سوی مراجعان انفرادی یا گروهی که از شهرستان‌ها ناچارند برای درمان به تهران بیایند برپا شده است.

امانی اضافه کرد: مراجعانی که توان پرداخت هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر تهران را ندارند و ناچارند که یک یا چند روز در تهران اقامت داشته باشند؛ لذا یا اقدام به برپایی چادر می‌کنند یا در داخل اتومبیل‌های‌شان استراحت می‌کنند. به نظر من این چادرها نمایانگر نوع دیگری از بی‌عدالتی و شکاف طبقاتی در شهر تهران است که اگر بدتر از منظر نازیبای کارتن خواب‌ها نباشد، حداقل معادل آن برای کلان شهر تهران و مرکز جمهوری اسلامی ایران زشت و زننده است.

این عضو شورا گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری با تعامل بین مدیریت شهری و وزارت بهداشت برای برخی از بیمارستان‌های پر مراجعه همراه‌سرا ساخته و تجهیز شد و از طریق مددکاران اجتماعی شهرداری به افرادی که نیاز داشتند در این همراه‌سراها مجوز اقامت و استقرار داده شده و هزینه‌ای از آنها گرفته نمی‌شد که این اقدام مانند بسیاری دیگر از ابتکارات دوره مدیریت شهری چهارم و سوم متاسفانه در دوره قبل به فراموشی سپرده شد.

امانی تاکید کرد: نمی‌دانم آن همراه‌سراها همچنان به کار خود ادامه می‌دهند یا نه و تعطیل شدند یا خیر اما از شهرداری تهران درخواست می‌کنم با استفاده از تجارب گذشته و با استفاده از هماهنگی کاملی که بین دولت و شهرداری ایجاد شده نسبت به فعال کردن مجدد این همراه‌سراها اقدام کنند. فکر نمی‌کنم هزینه سنگینی شهرداری متحمل شود مخصوصا اگر بخواهد با همراهی وزارت بهداشت این همراه‌سراها ساخته و تجهیز شوند.

او گفت: با این اقدام چهره نازیبایی که در خیابان‌های اطراف برخی بیمارستان‌ها دیده می شود برطرف شده می‌توانیم و مهمان‌نوازی خوبی از کسانی که به خاطر درد و رنج و عموما دردهای لاعلاج مجبورند چند روزی در تهران اقامت داشته باشند، بکنیم.

امانی همچنین اضافه کرد: در دوره‌ اسبق مدیریت شهری در مناطق جنوبی و محروم تهران شهردار وقت دستور داده بود که شهردار ناحیه به نانوایی‌هایی که پشت درشان نوشته بودند «نان نسیه نمی‌دهیم» مراجعه کرده و در پایان هر ماه هزینه نان کسانی که به ناچار برای سیر کردن شکم زن و بچه شان نان نسیه می‌گرفتند را پرداخت کند. در حال حاضر با شرایط و گرانی که پیش آمده حتما به این افراد فشار بیشتری می‌آید. می خواهم شهرداری این سنت حسنه را در این دوره احیا کند و پایان هر ماه پول نان نسیه را که زیاد هم نیست تسویه کنند و این بار را از دوش خانواده های محروم بردارند.

امانی همچنین در ادامه و بعد از ارائه گزارش مختاری، رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در واکنش به بنرهایی که در سطح شهر تهران جهت ارائه گزارش عملکرد شهرداری نصب شده است، گفت: آقای مختاری اعلام کردند که 12500 هکتار درخت‌کاری اطراف تهران شده در حالی که در بنرها به اشتباه احداث 1250 هکتار بوستان جنگلی نوشته شده است. این اشتباه ربطی به شهردار تهران ندارد و مشکل حتما از سازمان زیباسازی یا روابط عمومی شهرداری است که جهت شانتاژ نشدن باید اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار