وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی:

خانواده‌ها ابزارهای مناسب برای حمایت از کودکان در فضای مجازی ندارند

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی اظهار کرد، خانواده‌ها ابزارهای مناسبی برای حمایت از کودکان در فضای مجازی ندارند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها ابزارهای مناسب برای حمایت از کودکان در فضای مجازی ندارند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با اشاره به اهمیت بالای صیانت و حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، گفت: یکی از گروه‌هایی که بیشترین آسیب را در فضای مجازی می‌بینند، دانش آموزان هستندو برخلاف روش‌هایی که در تمام نقاط جهان جهت مراقبت در فضای مجازی وجود دارد، دانش آموزان را بی‌پناه رها کرده‌ایمو ابزارهای مناسبی را در اختیار خانواده‌ها قرار نداده‌ایم، اما انتظار برگزاری صحیح همه برنامه‌ها را داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: کودکان به مدت ۲۵ساعت در هفته در مدرسه هستند و در این فضا حمایت می‌شوند، اما پس‌ازاین زمان، مراقبت از آن‌ها در فضای مجازی بر عهده خانواده‌ها است. باید توجه کرد که بخشی از آموزش خانواده‌ها برای مدیریت فضای مجازی بر عهده آموزش‌وپرورش است که در آموزش‌وپرورش انجمن اولیا و مربیان با آموزش به اولیا از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است که حتی صداوسیما نیز از این ظرفیت بی‌بهره است.

وی گفت: در فضای مجازی هر کاری که انجام بدهیم در پایان امکان فرار برای کودکان وجود دارد لذا باید چاره‌اندیشی کنیم تا آموزش‌وپرورش از کودکی آموزش‌های لازم را ارائه نماید که از همان دوران برای دانش‌آموز یک ارزش و باور ایجاد شود که مشاهده محتوای نامناسب به او آسیب خواهد زد و اگر در معرض محتوای نامناسب قرار گرفت، کودک کنترل درونی داشته باشد و به عنوان یک ضد ارزش از آن پرهیز و دوری کند و باید این باور را به کمک آموزش‌وپرورش در ذهن دانش آموزان بپرورانیم.

زارع پور با اشاره به اینکه قرار گرفتن در فضای مجازی و مشاهده محتوای نامناسب برای خانواده‌ها هم حساسیت ایجاد کرده است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش کلیدی در رفع نگرانی خانواده‌ها داشته باشد و با کمک سازمان‌های مختلف ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمی، دانشگاه، آموزش‌های مناسب برای خانواده‌ها و محتوای مناسب به کودکان ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار